Dzięki kompleksowemu połączeniu dedykowanych treści telewizyjnych, cyfrowych i w mediach społecznościowych oraz serii wyjątkowych relacji na żywo, Call to Earth Day pozwoli CNN nawiązać współpracę ze szkołami, osobami prywatnymi i organizacjami na całym świecie, aby zwiększyć świadomość problemów środowiskowych oraz angażować w edukację w zakresie ochrony przyrody.
Planowane na 10 listopada relacje będą dotyczyły ekologicznych rozwiązań i projektów realizowanych na całym świecie, w tym w USA, Wielkiej Brytanii, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Indiach, Chinach, Brazylii i Hong Kongu. Relacje na żywo będą nadawane z Azji, Europy, Bliskiego Wschodu, Afryki, Ameryki Łacińskiej i Stanów Zjednoczonych.
Zobacz również
W ramach „Connect the World” z Becky Anderson zostanie wyemitowany specjalny program poświęcony Call to Earth Day z obiektu Expo 2020 w Dubaju. Dziennikarka przeprowadzi wywiady z osobami, które przyczyniają się do zmian. Bohaterem jednej z rozmów na temat oceanów, klimatu i eksploracji będzie filmowiec, odkrywca i ambasador marki Rolex – James Cameron.
Każdy, kto chce wziąć udział w Call to Earth Day zachęcany jest do pożytecznych działań na rzecz ochrony środowiska. Setki szkół i innych organizacji na całym świecie już zadeklarowały swój udział w akcji, której finał będzie miał miejsce 10 listopada.
– Cała ludzkość musi stanąć do walki z kryzysem klimatycznym. Chcemy wykorzystać platformy CNN jako nośniki wezwania do działania. Call to Earth Day to nowa inicjatywa, która ma pomóc ożywić dyskusję wokół fundamentalnych kwestii, którymi musimy się zająć oraz wyróżnić inicjujących i dokonujących zmian ludzi. W naszych programach informacyjnych w telewizji i w mediach cyfrowych do podjęcia działań będziemy również nakłaniać liderów biznesu i polityki – mówi Mike McCarthy, EVP & general manager w CNN International.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
6 listopada CNN wyemituje również 30-minutowy program specjalny „Protectors of the Planet”, prowadzony przez Richarda Questa, poświęcony pięciu projektom na rzecz zrównoważonego rozwoju. Program przedstawi pracę naukowczyni i twórczyni filmowej Ellie McKay z Wielkiej Brytanii, biologa morskiego i ekologa Jonathana Cybulskiego z Hong Kongu, biologa zajmującego się ochroną przyrody Shahriara Caesara Rahmana z Bangladeszu oraz dwóch laureatów Nagrody Rolexa – weterynarza Oliviera Nsengimany z Rwandy i konserwatorki przyrody Kerstin Forsberg z Peru.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Call to Earth Day jest częścią Call to Earth, globalnej inicjatywy realizowanej przez CNN od 2019 roku we współpracy z Rolexem oraz w ramach Perpetual Planet. W ciągu ostatnich dwóch lat w myśl projektu opowiedziano historie osób wprowadzających zmiany, wizjonerów i twórców przełomowych pomysłów zmieniających na lepsze otaczający ich świat.
– Call to Earth przyczyniło się już do rozpowszechnienia wiedzy o niezwykłych ludziach i przedsięwzięciach. Call to Earth Day to rozszerzenie tej inicjatywy. Mamy nadzieję, że projekt ten zainspiruje młodych ludzi i społeczności na całym świecie do podjęcia konkretnych działań oraz do odegrania roli w procesie, który naprawdę jest jednym z największych wyzwań stojących przed ludzkością – mówi Ellana Lee, SVP & managing editor w CNN Asia Pacific.
10 listopada CNN będzie gospodarzem interaktywnej platformy, na której chętni będą mogli dzielić się aktywnościami, deklaracjami, zorganizowanymi wydarzeniami oraz innymi pomysłami. Na stronie pojawią się także treści od CNN. Aby uchwycić wydarzenia tego dnia w czasie rzeczywistym, prowadzony będzie również tzw. live blog. Czytelnicy będą mogli zapoznać się z artykułami oraz felietonami specjalistów od ochrony środowiska. Zachęcamy do dzielenia się podjętymi działaniami w mediach społecznościowych przy użyciu hashtagu #CalltoEarth.
Partnerstwo CNN z Rolexem w ramach inicjatywy Call to Earth opiera się na wspólnych wartościach. CNN od dawna popiera ważne inicjatywy tego typu i szeroko relacjonuje kwestie związane ze środowiskiem. Rolex wspiera indywidualne osoby i organizacje, które działają na rzecz ochrony środowiska. Perpetual Planet to jeden z projektów marki, który obejmuje również nagrodę Rolex Awards for Enterprise, a także współpracę z Mission Blue oferującą wsparcie dla naukowców poszerzających świadomość o problemach środowiskowych.