Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

„Co dobrego u Ciebie w firmie?”. Szlachetna Paczka zachęca do udziału w wolontariacie pracowniczym

„Co dobrego u Ciebie w firmie?”. Szlachetna Paczka zachęca do udziału w wolontariacie pracowniczym
Program wolontariatu pracowniczego Szlachetnej Paczki to propozycja dla firm, którym zależy na efektywnych i łatwych we wdrożeniu elementach strategii ESG. „Razem możemy dużo dobrego" – przekonują organizatorzy programu i zachęcają firmy do udziału w wolontariacie pracowniczym.
O autorze
2 min czytania 2024-02-29

Dodatkowo, dzięki działaniom w ramach programu społecznego – firmy zyskują konkretne przykłady do raportowania swojej działalności zgodnie z dyrektywą CSRD obowiązującą od początku 2024 r.

– Wolontariat pracowniczy ze Szlachetną Paczką to idealny przepis na integrację pracowników wokół wspólnego celu. Dla firmy to okazja, by wspomóc rozwój jednego z największych i najskuteczniejszych programów społecznych w naszym kraju. Wszyscy zaangażowani zyskują – podkreśla Anna Woźniak, wicedyrektorka ds. Projektów i Współpracy Stowarzyszenia WIOSNA, które organizuje Szlachetną Paczkę.

Na czym polega wolontariat pracowniczy ze Szlachetną Paczką?

Szlachetna Paczka przygotowała autorski model wolontariatu pracowniczego, który można efektywnie i łatwo wdrożyć w każdej firmie. W tym modelu to pracownicy firmy są wolontariuszami. Ich działanie społeczne polega na wybraniu rodziny lub rodzin z internetowej bazy Szlachetnej Paczki, a następnie zorganizowaniu „mądrej pomocy”, czyli paczek z rzeczami, które odpowiadają na realne potrzeby wybranych osób. Na każdym etapie wdrażania wolontariatu pracowniczego firma otrzyma wsparcie od ekspertów Szlachetnej Paczki.

„Wejście w projekt ze Szlachetną Paczką okazało się bardzo proste. Otrzymaliśmy wszelkie materiały komunikacyjne. Te materiały można było rozesłać bezpośrednio do pracowników i zamieścić w naszym wewnętrznym Intranecie” – mówi Martyna Lipka, regionalna menadżerka sprzedaży B2C, Bank BNP Paribas, który od lat angażuje się w Szlachetną Paczkę.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kampania zachęcająca do wolontariatu pracowniczego powstała we współpracy z agencją Hand Made. Za produkcję spotu odpowiadał dom produkcyjny ISTV Media.

Wszechstronne korzyści wolontariatu pracowniczego

Wolontariat pracowniczy to działanie, które przynosi realne korzyści na wielu płaszczyznach. Przede wszystkim dzięki niemu dzieje się dobro – najbardziej potrzebujący otrzymują wsparcie, które daje nadzieję na zmianę w życiu. Ale to też wzbudzanie poczucia dumy wśród pracowników, integracja zespołu czy rozwój kompetencji pracowników-wolontariuszy.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

fot.: materiały prasowe Stowarzyszenia Wiosna

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Jak pokazują badania Szlachetna Paczka to rozpoznawalna marka, ciesząca się sympatią i zaufaniem Polaków. Firmy angażujące się w wolontariat pracowniczy z Paczką mogą przyczynić się do tego, by idea wprowadzania wolontariatu pracowniczego w Polsce zataczała coraz szersze kręgi. W ostatniej edycji Szlachetnej Paczki wsparcie materialne, a wraz z nim radość i nadzieję na zmianę, otrzymało łącznie niemal 47 tys. osób. Aż 45% rodzin otrzymało pomoc od firm i instytucji.

Wdrożenie wolontariatu pracowniczego ze Szlachetną Paczką to także okazja do realizacji i transparentnego raportowania założonych celów ESG. Co od roku 2024 r. jest obowiązkowe dla dużych firm, a z czasem obowiązek obejmie także mniejsze przedsiębiorstwa.

Wolontariat pracowniczy a strategie ESG i CSR

ESG to sposób zarządzania przedsiębiorstwem, który uwzględnia wpływ na środowisko naturalne, społeczeństwo i ład korporacyjny. Firmy definiując swoje plany w zakresie strategii ESG, potrzebują partnerów, aby trafnie odpowiedzieć na wyznaczone cele. Współpracując ze Szlachetną Paczką, firmy mogą realizować różne aspekty swojej strategii społecznego oddziaływania.

Ta współpraca daje obopólne korzyści. Zaangażowanie firm pozwala Szlachetnej Paczce realizować i rozwijać misję społeczną, natomiast przedstawiciele świata biznesu zyskują przykłady działań do raportowania swoich starań w obszarze społecznej odpowiedzialności.

Wolontariat pracowniczy Szlachetnej Paczki to realna pomoc, którą potwierdzają konkretne dane. To liczba osób w potrzebie, których życie zmienia się dzięki pomocy przygotowanej przez firmy, to liczba pracowników biorących udział w inicjatywie, a także suma godzin pracy zaangażowanych pracowników, wartość przekazanej pomocy, liczba przekazanych paczek. Tego typu dane łatwo uwzględnić w raportach ESG.

Współpraca ze Szlachetną Paczką to także doskonały sposób na wypełnianie Celów Zrównoważonego Rozwoju Agendy ONZ (cel nr 1 i 10, czyli eliminacja ubóstwa oraz zmniejszenie nierówności).