W świecie tradycyjnego, offline’owego marketingu na zbadanie potrzeb, nawyków i przekonań potencjalnych klientów wydaje się krocie. Organizowane są drogie testy, grupy fokusowe i badania ankietowe, które mają pomóc zajrzeć w umysły potencjalnych odbiorców. W końcu kampania reklamowa nie poparta solidną analityczną podbudową jest wielce ryzykowna, prawda?
W internecie nie musisz uciekać się do tak kosztownych metod – Twoi odbiorcy sami powiedzą Ci, czego potrzebują, w najprostszy i najbardziej wiarygodny sposób – klikając to, co ich interesuje. Dzięki potężnemu, darmowemu narzędziu Google Analytics bez specjalistycznej wiedzy i dużych nakładów czasu możesz znaleźć odpowiedzi na wiele pytań nurtujących marketingowców.
Zobacz również
Między słupkami i wierszami tabel kryją się prawdziwe historie internautów, którzy odwiedzili kiedyś Twoją stronę. Śledząc na bieżąco statystyki, możesz w prosty sposób przetestować skuteczność przyjętej strategii, nieustannie podnosić użyteczność witryny i podejmować mądre decyzje biznesowe. Czy to działa? Zapytaj Amazon.com, który całą swoją potęgę zbudował na analizie i testowaniu nowych rozwiązań!
Martyna Zastrożna (teksty autorki opublikowane na łamach NowegoMarketingu), entuzjastka marketingu internetowego i web usability, która z nieskrywaną fascynacją przygląda się tabelkom i wykresom w ukochanym Google Analytics i posiada certyfikaty kwalifikowanego specjalisty Google AdWords oraz Google Analytics IQ przygotowała publikację „Google Analytics dla marketingowców”.
Darmowy fragment książki można przeczytać tutaj, informacje można śledzić na fanpage’u: www.facebook.com/analytics.dla.marketingowcow
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Uwaga: NowyMarketing będzie miał kilka egzemplarzy publikacji dla naszych czytelników – szczegóły w newsletterze wysyłanym 22.11.2013 (dołączyć można tu).
Słuchaj podcastu NowyMarketing