W sumie prawie 350 uczestników konferencji we Wrocławiu, Poznaniu, Warszawie i Krakowie miało jedyną w swoim rodzaju okazję, aby posłuchać jak zaplanować w swoim e-sklepie prawdziwy performance… performance marketing, oczywiście!
Konferencję otworzyła Agnieszka Kasperska (Grupa Unity), która synergię działań marketingowych omówiła na przykładzie klucza lecących ptaków. W strategii marketingowej, podobnie jak w tym doskonałym układzie, najważniejsze jest spójność działania wszystkich elementów. Dobór narzędzi i rozwiązań marketingowych nie może być jednak przypadkowy. Na co więc zwrócić uwagę aby sprzedawać więcej?
Zobacz również
Jednym z takich rozwiązań jest w e-commerce bez wątpienia RTB i personalizacja oferty, o której opowiedziała Aleksandra Nowak z GO.pl. Pojęcie automatyzacji, które podnosi skuteczność email marketingu omówił z kolei Łukasz Hardek z FreshMail. A o analityce internetowej, która pomaga śledzić skuteczność działań w e-commerce i o tym jak z łatwością przedstawić na wykresach wszelkie dane, nawet te dotyczące historycznych wypraw Napoleona opowiedział Alek Krupski z Grupy Unity. Wydawać by się mogło, że marketing dla e-handlu, to głównie procesy automatyczne. Nic bardziej mylnego. Pozytywne wrażenia użytkownika oraz poczucie bezpieczeństwa i zaufania to jedne z najważniejszych czynników budujących lojalność klientów. Jak o nie zadbać tłumaczyła Anna Rak z Trusted Shops oraz Marcin Cichoń z Grupy Unity. Prócz marketingu w różnorodnych odsłonach, omówiliśmy również kwestie logistyki oraz systemów płatności.
Każdą konferencję zwieńczyło wystąpienie – niespodzianka. Gościem specjalnym wrocławskiej konferencji był Wojciech Setny z Surge Polonia – marki odzieży patriotycznej. W rozmowie z Marcinem Cichoniem opowiedział o drodze do sukcesu w budowaniu niszowego e-sklepu. W Poznaniu mieliśmy okazję posłuchać Michała Romanowskeigo z Eficom-Sinersio, który opowiadał jak uniknąć błędów poznawczych, szczególnie tych, popełnianych przez klientów. Warszawską konferencję zaszczycił swoją obecnością Gianluca Migliorisi (Chicco Polska), który w rozmowie z Agnieszką Kasperską opowiadał jak skutecznie komunikować wyjątkową jakość produktów.
Radshow e-commerce w praktyce było też, jak zwykle, świetną okazją dla networkingu oraz dla bezpośrednich rozmów z uczestnikami. W tym roku dużą grupę stanowiły osoby dopiero planujące rozwój e-commerce lub, podobnie jak pani Barbara Moś – właścicielka sklepu rozWesel.pl, posiadające e-sklepy od bardzo niedawna. „Sklep, który prowadzę jest młodym projektem, a ja zbieram doświadczenia związane z e-commerce i poszukuję swojej ścieżki – mówiła – dzięki spotkaniu poznałam kilka możliwości, których wcześniej nie znałam i poszerzyłam wiedzę o tych, które były już dla mnie znane” – dodała.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Wydarzenie przyciągnęło również właścicieli e-sklepów chcących, podnieść skuteczność swoich działań marketingowych. Jedną z takich osób jest pan Andrzej Barański, posiadający sklep z akcesoriami do telefonów komórkowych. „Rozwijam sklep internetowy od dwóch lat, wcześniej prowadziłem jedynie sklep stacjonarny. Rozszerzenie działalności dało mi nowe możliwości, ale podobnych sklepów jest tak wiele, że aby się utrzymać szukam nowych dróg promocji” – przyznał w rozmowie. Coraz więcej właścicieli sklepów internetowych zdaje sobie sprawę z tego, że bez odpowiednio skrojonej strategii marketingowej bardzo ciężko będzie utrzymać się w warunkach dzisiejszej, olbrzymiej konkurencji, niezależnie od wielkości rynku, czy wyjątkowości oferowanego asortymentu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kolejne Roadshow E-commerce w praktyce już w przyszłym roku. A tymczasem dziękujemy wszystkim partnerom oraz patronom medialnym wydarzenia, a w tym: Marketer+, AdMonkey, Galeriehandlowe.pl, Mensis.pl, Decyzje-IT.pl, Fashionbusiness.pl, Dziennik Internautów, NowyMarketing.pl, Marketing przy kawie, ebo.edu.pl, ERP-view.pl oraz eGospodarka.pl za wsparcie w jego promocji.