Co przyniósł Polzak Marketing 2021?

5. edycja Polzak Marketing już za nami. Tegoroczna konferencja odbyła się na przełomie maja i czerwca w formule online, w trzech odsłonach. Dotyczyła obszarów, które okazały się istotne dla marketingu w pandemii czyli: eventy, digital marketing i produkcja TV / video.
O autorze
2 min czytania 2021-07-08

Wirtualne spotkania w ramach Polzak Marketing 2021 poświęcone były trzem różnym tematom. Pierwsza odsłona wydarzenia pt. „Marketing rozwiązań w eventach – wyzwania podczas organizacji eventu w digitalu” zgromadziła wielu ekspertów zarówno ze strony marketerów OLX, Huawei Polska, KIA, Grupa PZU, AstraZeneca, Orange Polska, PKP Energetyka jak i agencji Bespoke, Imagine Nation, El Padre, Ministry of Creativity, Live Age, Plej. Moderatorką spotkania była Magdalena Kondas, redaktor naczelna MeetingPlanner.pl.

– Eventy off- i online to nie konkurencja, a możliwość wyboru, która zapewne zostanie z nami w nowej rzeczywistości. Wybór ten każe na nowo przeanalizować etap w procedurze przetargowej, szczególnie RFP (Request for proposal). To na tym etapie agencje i reklamodawcy mogą odpowiadać sobie na pytanie offline, online czy hybryda? Cenna sugestia padła podczas rozmowy pomiędzy Ewą Krupą z Orange Polska oraz Arturem Ucherem i Dawidem Bednarskim z Imagine Nation: nie powinniśmy z góry zakładać, jak będzie wyglądał event – pożądane jest, by klient wychodził z wyzwaniem i celem biznesowym, a agencja przynosiła propozycje rozwiązań. Być może rozmowa podczas Polzak Marketing 2021 przyczyni się do tego, że więcej reklamodawców zdecyduje się na dialog z dostawcą wokół rozwiązań, zanim zapytanie na konkretne rozwiązanie zostanie wysłane – podsumował wydarzenie Paweł Tyszkiewicz, dyrektor zarządzający SAR.

Nagranie z wydarzenia można obejrzeć pod linkiem bit.ly/3xnqGzn

Druga odsłona Polzak Marketing 2021 poświęcona była tematyce wykorzystania potencjału digital w marketingu. O nowych usługach, nietypowych rozwiązaniach i partnerach oraz szansach na przyszłość rozmawiali eksperci z agencji Gameset, Fantasyexpo, Loyalty Point, Semahead, E-Contenta oraz ich klienci – IKEA Group, KFC (AmRest), Black Red White, Grupa Żywiec.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– W przypadku nowych i szybko rozwijających się technologii i narzędzi, trudno jest zdefiniować prostą specyfikację dla planowanej komunikacji, bo nowe możliwości i rozwiązania na rynku mogą być nam, klientom w ogóle nieznane. W takiej sytuacji szczególnie istotne jest, byśmy jako strona zakupowa nie zawężali potrzeb w przetargu, nie definiowali ich w sposób zamknięty, a skupili się na celach biznesowych i wyzwaniach, na które odpowiedzieć mogą potencjalni dostawcy i partnerzy. Propozycja rozwiązań prowadzących do osiągnięcia założonych przez klientów celów, powinna leżeć właśnie w gestii ekspertów, którzy na co dzień zajmują się danym obszarem, w tym przypadku digital marketingiem – mówi Andrzej Zawistowski, członek zarządu PSML – Polskie Stowarzyszenie Menedżerów Logistyki i Zakupów.

Nagranie z wydarzenia dostępne jest pod linkiem bit.ly/3hlk3ru

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Ostatnia część tegorocznej edycji wydarzenia dotyczyła produkcji TV. Rozmówcami Igi Kołacz, redaktorki Magazynu Press byli przedstawiciele domów produkcyjnych Graffiti Films, OTO Film, Papaya Films i zamawiający – Procurement Carlsberg Group, Marketing VECTRA oraz agencja kreatywna 2012agency. Punktem wyjścia do rozmowy były wnioski z Badania Producentów, zrealizowanego przez Klub Producentów Reklamowych SAR za rok 2020 – które objęło 23 domy produkcyjne i 920 zrealizowanych produkcji. W wyjątkowym pod każdym względem roku 2020 producenci zrealizowali niewiele mniej produkcji niż w rekordowym roku 2019.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W raporcie zobaczyliśmy spadek obrotów studiów produkcyjnych przy utrzymaniu wysokiej aktywności realizacyjnej, zacieśnienie bezpośredniej współpracy między reklamodawcami i producentami oraz wyhamowanie wzrostu zainteresowania modelem wyłącznej współpracy między producentem, a reżyserem.

Podczas panelu zaproszeni eksperci dyskutowali, co te wnioski mówią o znaczeniu technologii, właściwej relacji biznesowej i kreatywności w produkcji TV / video, szczególnie w nowej rzeczywistości, która właśnie się wyłania.

Całość spotkania można obejrzeć pod linkiem bit.ly/3wn1ck8

Organizatorzy Polzak Marketing 2021:

  • Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR
  • PSML – Polskie Stowarzyszenie Menedżerów Logistyki i Zakupów

Współorganizatorzy:

  • Klub Agencji Eventowych SAR,
  • Klub Producentów Reklamowych,
  • Klub Ad Tech SAR

Partnerzy:

  • Agencja El Padre, Media Service i Transmisje LIVE, które zapewniły studio i realizację video konferencji.
  • Agencja Ministry of Creativity i Meeting Application, które zapewniły usługę BoostMeet, transmisję online, obsługę zgłoszeń i stronę www wydarzenia.
  • Agencja Live Age i Lively, które zapewniły oprawę graficzną konferencji.