Spot nosi nazwę 'All That We Share’ i jest swego rodzaju odpowiedzią na dominujące podziały w mediach, bo „Łatwo jest szufladkować ludzi. Jesteśmy my i oni. Bogaci i ci, którzy zarabiają, by przetrwać. Ci, którym ufamy i ci, których staramy się unikać”. A co, jeśli przestalibyśmy szufladkować?
W spocie pojawia się moderator, który zadając pytania, uświadamia nas, że szufladkowanie ludzi nie ma sensu. Wbrew pozorom łączy nas więcej, niż nam się wydaje.
Zobacz również
Opublikowany 27 stycznia klip zyskał tysiące pozytywnych, jak i negatywnych komentarzy. Obrońcy piszą jednak, by skupić się na tym, co w spocie wartościowe.
Sukcesywnie w internecie pojawiają się kampanie przeciwko uprzedzeniom. Mamy dla Was kilka poruszających przykładów:
Amerykańska organizacja Ad Council, która od lat 40. przygotowuje różne kampanie społeczne, w 2015 roku opublikowała film Love Has No Labels. Całujące się, przytulające, tańczące szkielety… A co za ekranem? Zobaczcie!
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W 2016 roku wyszukiwarka lotów momondo zbadała DNA ochotników i zachęcała ich do podróży śladami przodków:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
IKEA z kolei zachęcała w swojej kampanii „Sąsiedzi” do poznawania osób, które mieszkają blisko Ciebie.
Coca-Cola wypuściła do sklepów na Bliskim Wschodzie puszkę bez napisów z okazji muzułmańskiego święta Ramadan. Producent napoju chciał w ten sposób promować tolerancję i otwartość na innych ludzi.
Macie przykłady innych kampanii, które poruszają i dotykają tematu tolerancji i otwartości na innych?