Na zdjęciu (od lewej): Ross Knap, Andrey Tkacziw i Sergey Butko, współtwórcy CallPage | fot. materiały prasowe
1. Laureat Grand Press i były prezes RMF FM też robią startupy. Poznaj 5 projektów, które stworzyli ludzie mediów
Marcin Chłopaś, dziennikarz radiowo-telewizyjny, tworzy RunGuru, wirtualnego trenera dla miłośników joggingu. Jarosław Kuźniar, prezenter telewizyjny związany z Grupą TVN, w 2015 roku startuje z biurem podróży Goforworld. To tylko dwie spośród pięciu firm, których pomysłodawcami są ludzie mediów. Poznaj wszystkie pięć przedsięwzięć czytając artykuł „Laureat Grand Press i były prezes RMF FM też robią startupy. Poznaj 5 projektów, które stworzyli ludzie mediów”.
Zobacz również
2. SALESmanago pozyskało 25 milionów złotych. Wzmocni swoją pozycję na rynkach zagranicznych
Fundusz 3TS Capital Partners zainwestował 25 milionów złotych w krakowski startup SALESmanago. Tym samym, wartość rynkowa spółki zarządzanej przez Grzegorza Błażewicza wzrosła do 100 milionów złotych. Przedsiębiorca zapowiedział, że zdobyty kapitał przeznaczy na rozwój firm na rynkach w Niemczech, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. Jego zdaniem segment marketing automation w Europie wciąż jest słabo zagospodarowany. Lukę tę wypełnić mają narzędzia analityczne oferowane przez SALESmanago.
czytaj więcej >
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
3. Tworzą biznes dla ostrożnych. Ich autoDNA sprawdziło już miliony numerów VIN pojazdów
Warto kupić ten pojazd, czy może rozejrzeć się za innym? Ta aplikacja internetowa pomoże kierowcom znaleźć odpowiedź na to pytanie. Za pomocą autoDNA mogą oni bowiem poznać historię samochodu, który zamierzają nabyć, zweryfikować, czy nie był kradziony i czy nie uległ kolizji. Projekt ten od 2009 roku rozwijają bracia Piotr i Mariusz Sawuła. Przekonują, że za pośrednictwem ich aplikacji sprawdzono już miliony numerów VIN pojazdów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
4. Z ich wtyczki korzysta ZnanyLekarz. Ułatwia mu kontakt z klientami
CallPage to wtyczka, którą można zainstalować na stronie internetowej. Analizuje ona zachowania internautów poruszających się po witrynie, spośród nich wybiera potencjalnych klientów i prosi ich o pozostawienie numeru telefonu, żeby pracownicy firmy mogli oddzwonić do nich w ciągu 28 sekund. Z usługi tej korzysta już 230 firm w tym ZnanyLekarz. Sergey Butko, pomysłodawca CallPage, do końca tego roku zamierza podwoić liczbę klientów korzystających z wtyczki. Dwadzieścia procent spośród nich mają stanowi podmioty z zagranicy.
5. Potrzeba 8 sekund, żebyś mógł wyświetlić artykuł na Facebooku. Instant Articles skróci ten czas
Dotychczas z usługi Instant Articles oferowanej przez Facebooka korzystało 350 magazynów, głównie ze Stanów Zjednoczonych. Spółka zarządzana przez Marka Zuckenberga zdecydował się jednak udostępnić ją wszystkim wydawcom. I tak, od 12 kwietnia tego rok za pośrednictwem Instant Articles właściciele internetowych serwisów informacyjnych będą mogli publikować na Facebooku artykuły, które będą wyświetlać się szybciej niż te dodawane poprzez wklejenie linka. Okazuje się bowiem, że w ich przypadku czytelnicy muszą czekać średnio aż 8 sekund żeby zobaczyć treść tekstu.