1. Wideo dnia: Chcesz wiedzieć, czy pranie jest już gotowe do ściągnięcia ze szunrka? Poznaj inteligentną klamerkę peggy
Australijski producent proszków do prania stworzył Peggy. Jest to inteligentny spinacz, który poza tym, że przytrzyma na sznurkach mokrą bieliznę, to także poinformuje użytkowników, kiedy odzież już wyschnie. Gadżet wyposażony jest bowiem w sensory: wilgoci, światła i temperatury, które umożliwiają mu monitorowanie otoczenia. Dane te następnie przekazuje dedykowanej mu aplikacji mobilnej.
Zobacz również
2. Rozdał pracownikom majątek. 10 procent wartość 5-cio miliardowej firmy
Hamdi Ulukaya jest właścicielem Chobani, amerykańskiego przedsiębiorstwa produkującego jogurty, którego wartość rynkowa mieści się w przedziale od 3 do 5 miliardów dolarów. Przedsiębiorca ten zdecydował się w niecodzienny sposób docenić swoich pracowników i rozdał im udziały w spółce o łącznej wartości 10 procent wyceny firmy. Oznacza to, że każdy z podwładnych otrzyma premię o średniej wysokości od 150 tys. do 250 tys. dolarów.
3. Pięć minut dziennie na naukę czegoś nowego. To wszystko dzięki Highbrow
Czego możemy nauczyć się przez pięć minut podczas śniadania? Według twórców platformy edukacyjnej Highbrow m.in. zagadnień związanych z przedsiębiorczością. W ramach serwisu oferują 84 bezpłatne kursy, które zawierają po dziesięć lekcji. I tak na przykład, za pośrednictwem aplikacji przedstawiciele popularnego akceleratora startupów Y Combinatora dzielą się wiedzą, jak przygotować się do rundy seedowej.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing
4. Kickstarter ich nie chciał, a na Indiegogo się nie udało. Mimo to Lovely wprowadzi na rynek inteligentny gadżet erotyczny
W ubiegłym roku Jakub Konik usiłował zebrać 95 tys. dolarów za pośrednictwem platformy Indiegogo. Środki te potrzebne był przedsiębiorcy, żeby ruszyć z masową produkcją inteligentnego gadżetu erotycznego Lovely. Kampania okazała się jednak klapą, co nie powstrzymało startupowca przed dalszym poszukiwaniem kapitału. Ostatecznie projektem zainteresował się fundusz inwestycyjny Arkley, który pomoże Konikowi wprowadzić Lovely na rynek.
5. Lifesfit zmieni Twoje życie na lepsze. Polacy chcą powielić sukces Endomondo
Niezakaźne choroby przewlekłe są przyczyną 36 mln zgonów rocznie, czyli aż 63 proc. wszystkich zgonów. Statystyki prawdopodobnie byłyby niższe, gdyby pacjenci regularnie wykonywali badania profilaktyczne i tym samym rozpoznawaliby symptomy schorzeń. Zachęcić ich do tego mają polscy przedsiębiorcy, którzy stworzyli platformę Lifesfit. Pomaga ona użytkownikom we wdrażaniu prozdrowotnych nawyków.