„Co za różnica?”: kampania społeczna Stowarzyszenia mali bracia Ubogich

„Co za różnica?”: kampania społeczna Stowarzyszenia mali bracia Ubogich
Wystartowała kampania społeczna „Co za różnica?” promująca wolontariat na rzecz osób starszych i samotnych w ramach Programu „Obecność” Stowarzyszenia mali bracia Ubogich.
O autorze
1 min czytania 2024-05-20

Badania1 wskazują, że aż 73% osób powyżej 80. roku życia żyje samotnie, a ponad połowa seniorów dotkliwie odczuwa brak towarzystwa innych osób. Ten problem, wraz z procesem starzenia się społeczeństwa, będzie się pogłębiał. Jedną z propozycji wsparcia samotnych seniorów jest wolontariat uczestniczący w ramach Programu „Obecność” Stowarzyszenia mali bracia Ubogich.

Kampania ma wesprzeć stowarzyszenie w poszukiwaniu wolontariuszy w trzynastu miastach biorących udział w projekcie: osób gotowych na zbudowanie długiej, bliskiej relacji i ofiarowanie swojego czasu samotnej osobie starszej.

– Inspiracją dla strategii kampanii i zaproponowanych kreacji w dużej mierze byli bliscy nam seniorzy – rodzice, dziadkowie, znajomi – tłumaczy Karolina Kulig, Marketing & PR Managerka w agencji LUCKYYOU, która wraz z zespołem odpowiedzialna jest za realizację kampanii „Co za różnica?”.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– To, jak ważne są dla nich nasze wizyty i obecność, jak ich codzienność zmienia się dzięki temu, że po prostu jesteśmy obok – i nie potrzebują do tego żadnych drogich rozwiązań czy ogromnego nakładu środków. Tak też powstał pomysł na komunikację wizualną – materiały graficzne zapraszają odbiorcę do gry, czyli znalezienia różnic w zestawionych zdjęciach. W tym przypadku porównujemy dwa zdjęcia seniora, a różnice między nimi są drobne – to ciepłe spojrzenie, lekki uśmiech, światło bijące od bohatera. Różnica jest niemal niezauważalna, a jednak porusza. Pokazuje, jak drobne gesty mogą całkowicie odmienić życie podopiecznego Stowarzyszenia. Na pytanie „Co za różnica?” odpowiadamy: „Ty” – dodaje.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W ramach kampanii przygotowano cztery spoty video oraz kreacje statyczne prezentujące wpływ wolontariusza na codzienność osoby starszej. Bohaterami spotów i sesji zdjęciowej są prawdziwi poznańscy seniorzy, sympatycy Stowarzyszenia Mali Bracia Ubogich.

1Badanie „Samotność wśród osób 80+” przeprowadzone w 2023 roku przez Instytut Badań Pollster na zlecenie Stowarzyszenia mali bracia Ubogich.
Zdjęcia: YouTube