Jest to odpowiedź firmy na zróżnicowane potrzeby klientów i konsumentów w różnych kanałach sprzedaży, spójna z wizją Coca-Cola HBC, by jako lider rynku napojów bezalkoholowych, oferować produkty na każdą okazję i na każdą porę dnia.
– Ta niezwykła zmiana pozwoli nam zbudować dodatkową wartość dla biznesu naszych klientów i naszej firmy. Dodanie do naszego portfolio nowej, tak silnej marki jaką jest Costa Coffee, poszerzy wachlarz okazji, w których konsumenci będą mogli wybierać nasze produkty, pozwoli nam być partnerem dla naszych klientów we wszystkich kanałach sprzedaży oraz pozwoli jeszcze lepiej odpowiadać na oczekiwania naszych konsumentów, poprzez dostarczanie im napojów na każdą porę dnia. Nasza solidna infrastruktura produkcyjna, procesy i możliwości w kategorii kawy pozwalają nam od razu przystąpić do realizacji tych niezwykłych planów – powiedział Zoran Bogdanovic, dyrektor generalny Coca-Cola HBC.
Zobacz również
W kategorii napojów, kawa jest jedną z najbardziej dochodowych i najszybciej rosnących, pod względem przychodów i zysków. Na wszystkich 28 rynkach, na których działa Coca-Cola HBC, kategoria ta ma wartość wielu miliardów dolarów i prognozuje się, że będzie rosła średnio o 4% rocznie.
Firma The Coca-Cola Company nabyła Costa Coffee w styczniu 2019 r. i przyspieszyła rozwój tego biznesu, koncentrując się na sprzedaży produktów marki kawowej przez automaty i w formie napojów gotowych do spożycia. Costa Coffee jest wiodącym producentem kawy w Wielkiej Brytanii, a także ma mocną reprezentację w Europie, Azji i w Regionie Pacyfiku, na Bliskim Wschodzie oraz w Afryce.
– Bardzo się cieszymy ze współpracy z Coca-Cola HBC, dzięki której będziemy mogli dotrzeć z naszą znakomitą kawą do jeszcze większej liczby konsumentów. Ta współpraca jest kolejnym przykładem tego, jak Costa Coffee pomaga Coca-Cola stać się liderem rynku napojów bezalkoholowych – powiedziała Jennifer Mann, prezes Global Ventures w The Coca-Cola Company.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
– Poszerzenie portfolio napojów Coca-Cola HBC o produkty Costa Coffee to kolejny, bardzo ważny krok na drodze rozwoju Coca-Cola HBC w tej części Europy. Rynek kawy w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie i ma olbrzymi potencjał, ponieważ Polacy coraz chętniej spożywają kawę poza domem. Jest to trzeci największy rynek dla Costa Coffee, gdzie sieć posiada ponad 150 kawiarni. Już w czerwcu tego roku, dzięki współpracy Coca-Cola z Costa Coffee, do sprzedaży trafiły u nas nowe produkty gotowe do spożycia, które, oprócz kawiarni, będą dostępne w ok. 650 punktach sieci Lagardere (m.in. Imedio, Relay, 1 Minute). A to dopiero początek naszej drogi w segmencie kawy – przyznaje Jaak Mikkel, dyrektor generalny Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing