Coca-Cola i Banki Żywności razem dla potrzebujących, do których trafi pół miliona posiłków

O autorze
2 min czytania 2022-12-06

Magia Świąt zawsze znajdzie drogę, czy to dzieląc się radosnymi chwilami podczas świątecznej trasy ciężarówek, czy też niosąc pomoc potrzebującym. Coca-Cola chcąc uczynić nadchodzące święta magicznymi nie tylko zaprasza mieszkańców polskich miast na świąteczne spotkania, ale także razem z Federacją Polskich Banków Żywności podejmuje się kolejnego wspólnego działania, wspierając osoby w potrzebie. W ramach współpracy przekażą na ich rzecz pół miliona posiłków oraz napoje Coca-Cola.

Dla wielu osób święta to czas, który kojarzy się ze spędzaniem czasu w gronie bliskich i przyjaciół, przy stołach pełnych ulubionych dań i napojów. To także okres, w którym nasze serca jeszcze bardziej otwierają się na innych. W tym roku Coca-Cola postanowiła przyłączyć się do corocznej akcji Federacji Polskich Banków Żywności i wesprzeć osoby w trudnej sytuacji życiowej, pomagając w uratowaniu żywności, z której można przygotować pół miliona posiłków oraz dostarczając produkty ze swojego portfolio. W działania zaangażują się także pracownicy marki, którzy w Krakowie oraz Poznaniu będą rozdawać świąteczną żywność w ramach wolontariatu.

– Federacja Polskich Banków Żywności, którą jako system firm Coca-Cola w Polsce wspieramy od lat, realizuje godną podziwu misję ratowania żywności przed zmarnowaniem i przekazywania jej najbardziej potrzebującym. Cieszę się, że po raz kolejny łączymy siły w tak ważnym momencie i wspólnie organizujemy akcję charytatywną na dużą skalę i przy zaangażowaniu naszych pracowników. Dzięki temu tuż przed świętami możemy dostarczyć osobom w potrzebie to, co najważniejsze – żywność, napoje, ale także ludzkiego ciepła i życzliwości – mówi Natalia Stroe, dyrektor generalna Coca-Cola Services Polska i kraje bałtyckie.

Polskie Banki Żywności od prawie 30 lat wspierają potrzebujących. W roku 2021 przekazały łącznie ponad 58 000 ton żywności, która trafiła do 3200 organizacji i instytucji społecznych: jadłodajni, świetlic środowiskowych, noclegowni i domów dla osób z problemem bezdomności, ośrodków wychowawczych, hospicjów, ośrodków wsparcia dla kobiet samotnie wychowujących dzieci, domów dziecka oraz innych instytucji społecznych. Tylko w ubiegłym roku organizacja wraz z partnerami wsparła 1,5 mln osób. Warto dodać, że to nie pierwsza świąteczna współpraca podjęta wspólnie z marką – w 2020 roku pracownicy Coca-Cola HBC przygotowywali wraz z Bankami paczki żywnościowe, które rozdawali mieszkańcom polskich miast. Organizacja doceniła wówczas wkład firmy wyróżniając ją tytułem „Partnera na każdy czas”.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

 

– Działając razem możemy osiągnąć wiele dobrego. Zwłaszcza przed Świętami nasze zaangażowanie jest szczególnie potrzebne, aby nieść radość osobom potrzebującym w Polsce. Pomoc systemu firm Coca-Cola to dla Banków Żywności szansa na uratowanie ponad 230 000 kg żywności, z której beneficjenci pomocy mogą przygotować nawet pół miliona posiłków – mówi Beata Ciepła, prezes Federacji Polskich Banków Żywności.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Współdziałanie systemu firm Coca-Cola i Federacji Polskich Banków Żywności pokazuje, że święta to magiczny czas, kiedy otwierają się nasze serca. Będąc z innymi, wspierając ich i dzieląc się życzliwością i świątecznym nastrojem. Właśnie do tego marka zachęca wszystkich Polaków, także tych, z którymi spotka się na szklaku świątecznej ciężarówki w 10 miastach Polski. Coca-Cola w ten sposób przypomina, że będąc razem Magia Świąt zawsze znajdzie drogę. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się