fot. b9.com
Charakterystyczne logo Coca-Cola znają chyba wszyscy, podobnie jak niewiele osób nie kojarzy słodkiego smaku gazowanego napoju. Funkcjonująca na rynku od ponad 100 lat marka idzie z duchem czasu i we wrześniu wypuściła swoje najnowsze osiągnięcie — nowy smak Coca-Coli inspirowany sztuczną inteligencją.
Zobacz również
Coca-Cola x AI to nowy sposób na przekonanie do siebie najmłodszych generacji konsumentów, dla których kluczowe są doświadczanie i przeżywanie emocji.
Kiedy wprowadziliśmy na rynek Coca-Cola Y3000 Zero Sugar, umożliwiliśmy odkrywanie przyszłości przez pryzmat technologii AI. Teraz przenosimy to futurystyczne doświadczenia do realnego świata, aby fani mogli się nimi cieszyć – tłumaczy w oświadczeniu Oana Vlad, sprawująca funkcję starszego dyrektora ds. strategii globalnej.
Źródło: YouTube
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
The Sphere, czyli wielka kula nad Las Vegas
Kampania zatytułowana „Destination Y3000”, poza nowoczesnymi technologiami opartymi na sztucznej inteligencji, wykorzystuje również olbrzymich rozmiarów kulistą konstrukcję nad areną muzyczno — rozrywkową nazwaną przez twórców The Sphere. To na jej powierzchni, pokrytej w całości ekranami ledowymi, wyświetlane były m.in. koncerty U2 i film w reżyserii Darrena Aronofsky’ego, a przy okazji kampanii promocyjnej marki Coca-Cola ogromna kula rozbłyśnie iluminacją powstałą z połączenia natury i innowacji.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
fot. Sphere Entertainment
Powstanie The Sphere w amerykańskiej stolicy hazardu wywołało niemałe zamieszanie w internecie. Wiele osób twierdziło, że kula to tak naprawdę fotomontaż, a gdy prawda (i przeznaczenie niecodziennej konstrukcji) wyszły na jaw — przez niektórych pomysł został przyjęty wprost entuzjastycznie.
Odzież, technologia i AI
Poza animacjami na fasadzie The Sphere, Coca-Cola przewidziała w ramach akcji promocyjnej jeszcze inne atrakcje. Fani nowych technologii i kultowego napoju będą mogli spróbować nowego smaku Coca-Coli, skorzystać z nowoczesnej kamerki Y3000 działającej w oparciu o sztuczną inteligencję, oraz — w wirtualnych przymierzalniach — sprawdzić, jak wyglądają w ubraniach stworzonych we współpracy z marką Ambush. Ponadto, Coca-Cola zorganizuje także eksperymentalne show, podczas którego wystąpią holograficzne występy popowego zespołu Jonas Brothers oraz amerykańskiego artysty Marshmello.
Budowa budynku The Sphere ze swoim niecodziennym kształtem już dziś jest przez wielu uważany za ważny krok w tworzeniu reklam w formacie DOOH. Czy tak się stanie? Wszystko wskazuje na to, że tak, bo już w lipcu kulistą kopułę rozświetlił klip promujący rozgrywki letniej ligi NBA. Pozostaje pytanie, co będzie następne…?
PS DOOH w świetle innowacji i synergii mediów
Sprawdź, jakie trendy możemy zauważyć obecnie w kampaniach DOOH i znajdź wśród nich te, które cię zainspirują.
PS2 Coraz bliżej… święta?
Świat dzieli się na ludzi, którzy w listopadzie nie myślą o świętach Bożego Narodzenia oraz na takich, którzy ozdobili już mieszkania. W marketingu jednak wszystko dzieje się szybko, dlatego pierwsze kampanie mają już swoją premierę. W sieci pojawiła się wyczekiwana przez wielu reklama od Coca-Coli.