Coca-Cola przekazuje część budżetu reklamowego na NGOsy. A Wy?

Coca-Cola przekazuje część budżetu reklamowego na NGOsy. A Wy?
A czy już wsparliście jakąś organizację z okazji zbliżających się Świąt? Marka w swojej najnowszej inicjatywie zaprasza do wsparcia trzech organizacji pozarządowych, które niosą pomoc i świąteczną radość potrzebującym.
O autorze
4 min czytania 2015-12-01

Tegoroczne Święta z Coca-Cola to nie tylko nowa, ujmująca kampania, ale także inicjatywa, która przenosi ideę Prawdziwej Magii Świąt w czyny – Coca-Cola przekaże w tym roku ok. 70 tys. złotych z niewykorzystanych budżetów reklamowych na wsparcie organizacji pozarządowych znanych z niesienia pomocy innym, w Święta i nie tylko.

Wsparcie trafi do trzech organizacji: Szlachetnej Paczki, która dzięki środkom finansowym może organizować wsparcie dla kilkudziesięciu tysięcy osób w całym kraju, Stowarzyszenia „Mali Bracia Ubogich”, które organizuje Wigilie dla Seniorów oraz do Fundacji „Społecznie bezpieczni”, wspierającej osoby w kryzysie bezdomności. 

Wesprzyj Szlachetną Paczkę!

Szlachetna Paczka to jeden z największych programów społecznych w Polsce. Dzięki zaangażowaniu Wolontariuszy i Darczyńców co roku tysiące rodzin otrzymuje mądrą, skrojoną na miarę potrzeb pomoc. Szlachetna Paczka działa przez cały rok, by docierać do tych, którym często nie pomaga nikt inny. Daje najbardziej potrzebującym nie tylko wsparcie materialne, ale również obecność i uwagę drugiego człowieka oraz impuls do samodzielnego zmagania się z przeciwnościami.   Przełom listopada i grudnia to najbardziej intensywny czas w całorocznym kalendarzu działalności Szlachetnej Paczki. Wolontariusze odwiedzają tysiące rodzin w potrzebie i poznają ich historie, które na bieżąco trafiają do internetowej Bazy Rodzin dostępnej na www.szlachetnapaczka.pl. Darczyńcy wybierają Rodziny i organizują Paczki, które trafią do potrzebujących. Tylko w zeszłej edycji Szlachetna Paczka połączyła ponad 420 tys. osób z całego kraju! 

Szlachetna Paczka pomaga najbardziej potrzebującym, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji życiowej. Osoby starsze i osamotnione, rodziny wielodzietne, poszkodowani w wyniku nieszczęśliwego wypadku czy pandemii, osoby chore i z niepełnosprawnościami – Paczka dociera do tych, którzy często z trudnościami są pozostawieni sami, z dala od wzroku drugiego człowieka. Nie proszą o pomoc, mimo że bardzo jej potrzebują. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W Szlachetną Paczkę możesz zaangażować się na kilka sposobów. Masz grupę bliskich osób, znajomych z pracy, sąsiadów czy przyjaciół, którym bliska jest idea mądrej pomocy? Wspólnie wybierzcie rodzinę na www.szlachetnapaczka.pl i przygotujcie potrzebującym dedykowaną pomoc materialną. Szlachetną Paczkę możesz też wspierać dokonując wpłaty – także poprzez stronę www.szlachetnapaczka.pl!  Dzięki osobom, które wspierają Paczkę finansowo, program może działać, rozwijać się i docierać do kolejnych rodzin w potrzebie. 

Wpłacając dowolną kwotę na Szlachetną Paczkę zasilasz całą machinę dobra. Twoja złotówka uruchamia ciąg całorocznych działań, które krok po kroku, co roku, przybliżają Paczkę do celu jakim jest umożliwienie realnej, mądrej pomocy osobom w potrzebie, w całej Polsce. Dzięki finansowemu wsparciu Szlachetna Paczka pracuje przez cały rok, dostarczając mądrą pomoc, która pomaga konkretnym potrzebującym ludziom poczuć się ważnymi, zauważonymi i przywracać w nich poczucie godności. Szuka rodzin w całej Polsce, rekrutuje i szkoli wolontariuszy we wszystkich województwach, przygotowuje pomoce merytoryczne, tworzy i udoskonala systemy, dzięki, którym wolontariusze trafiają do rodzin, dzieląc się ich historiami i potrzebami, promuje koncept mądrej pomocy, by mogły się w niego włączyć kolejne osoby. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Podaruj bliskość seniorom w Święta – przekaż środki Stowarzyszeniu „Mali Bracia Ubogich”

Stowarzyszenie mali bracia Ubogich od kilkunastu lat wspomaga osamotnione osoby starsze i zapobiega ich izolacji społecznej w Polsce. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Ponad pół tysiąca naszych wolontariuszy codziennie wspiera samotnych seniorów, służąc swoim czasem, dobrym słowem i odwiedzając ich regularnie w domach. Stowarzyszenie podejmuje liczne akcje, by przeciwdziałać samotności i marginalizacji osób starszych. Seniorzy potrzebują bezpośrednich kontaktów społecznych, ponieważ do takich przywykli. Ich świat zewnętrzny bazował przecież na żywych relacjach z drugim człowiekiem – opowiada Joanna Mielczarek, Dyrektorka Stowarzyszenia mali bracia Ubogich.

W te Święta to również Ty możesz sprawić, żeby seniorzy nie czuli się anonimowi i samotni. Wystarczy wejść na stronę zbiórki www.podarujwigilie.pl, gdzie można wesprzeć świąteczną akcję „Podaruj Wigilię” Stowarzyszenia mali bracia Ubogich. Kolacja wigilijna dla jednego seniora kosztuje 50 zł. Każda wpłata ma ogromne znaczenie. Możesz wesprzeć samotnych seniorów także przez udostępnienie linku do zbiórki lub filmu promującego akcję https://youtu.be/8RE87j-SZWs w swoich mediach społecznościowych. Bądź na bieżąco z działaniami Stowarzyszenia mali bracia Ubogich na Facebooku. 

Ze względów bezpieczeństwa Stowarzyszenie mali bracia Ubogich zmieniło formułę świątecznej akcji i zrezygnowało z dużego wigilijnego spotkania seniorów. Stowarzyszenie dokłada starań by – podobnie jak rok temu, do każdego podopiecznego dotarły na czas kolacja wigilijna i upominek. Seniorów odwiedzą też wolontariusze. Dzięki Tobie to mogą być udane Święta, dalekie od samotności! Stowarzyszenie przygotowało szczegółowe zasady organizacji spotkań, które obowiązują bez wyjątku wszystkich uczestników, oraz zapewnia środki ochrony indywidualnej dla podopiecznych, wolontariuszy i pracowników.

Pomóż osobom w kryzysie bezdomności – wesprzyj Fundację „Społecznie Bezpieczni”

Zima i pandemia to czas szczególnie trudny dla osób w kryzysie bezdomności. Pomoc im musi mieć jednak charakter nie tylko świąteczny, ale systemowy. Tak właśnie, długofalowo i systemowo, pomaga im Fundacja Społecznie Bezpieczni, powołana przez Towarzystwo Pomocy im. Św. Brata Alberta Koło Gdańskie. Fundacja współpracuje na co dzień z wieloma podmiotami w zakresie wsparcia osób wykluczonych, przede wszystkim bezdomnych i potrzebujących oraz migrantów. Głównym polem działania Fundacji jest ekonomia społeczna, która nakierowana jest na wsparcie osób mających trudność z odnalezieniem się na rynku pracy, bądź w lokalnej społeczności. Organizacja pomaga im wyjść na prostą, tworząc szansę na zatrudnienie i powrót do normalnego rytmu życia. 

Zgodnie z tą filozofią, Fundacja prowadzi obecnie m.in. Parkingi Społecznie Odpowiedzialne w Gdańsku – modelowy przykład działalności w zakresie ekonomii społecznej, gdzie osoby wykluczone społecznie (w tym bezdomne) mogą poprzez pracę na parkingu uzyskać samodzielność życiową. Model finansowy parkingów nakierowany jest na wsparcie osób potrzebujących, poszukujących pracy i dofinansowanie wyposażenia schroniska dla osób bezdomnych poprzez wypracowany zysk. Fundacja prowadzi także punkt widokowy Żuraw M3 – jedyny w Polsce punkt widokowy na żurawiu stoczniowym. Dochód z tej działalności przekazywany jest również na wsparcie osób potrzebujących.

Prawdziwa Magia Świąt w świątecznej kampanii Coca-Coli

Serce kampanii „Prawdziwa Magia Świąt” stanowi nowy, krótki film, który przypomina o tym, jak ważna jest ludzka dobroć, szczególnie w nowej, trudnej rzeczywistości, w której dzisiaj żyjemy. W podnoszącej na duchu opowieści występuje chłopiec, którego wyobraźnia oraz starania sprawiają, że udaje mu się zaangażować różne osoby we wspólną inicjatywę i w duchu Świąt, wspólnie doświadczyć magicznych chwil.

Sami zobaczcie, a następnie dołączcie do pomocy na rzecz potrzebujących. Święta to najlepszy czas, aby wspomóc potrzebujących!