Coca-Cola rezygnuje z plastikowych opakowań na wielopaki puszek

Coca-Cola rezygnuje z plastikowych opakowań na wielopaki puszek
Nowa technologia do opakowań zbiorczych puszek KeelClip zostanie wprowadzona w Irlandii, Holandii i Polsce na początku przyszłego roku. Minimalistyczna, nadająca się do recyklingu papierowa „przykrywka” zastąpi plastikową folię termokurczliwą.
O autorze
1 min czytania 2019-11-21

Coca-Cola ogłosiła wprowadzenie w całej Europie technologii KeelClip – to innowacyjne, minimalistyczne, papierowe rozwiązanie do pakowania zbiorczego puszek. Ten krok jest pierwszym takim działaniem w branży gotowych do spożycia napojów bezalkoholowych. 

Wprowadzenie na rynek papierowego opakowania jest efektem współpracy spółek Coca-Cola z firmą Graphic Packaging International (która jest twórcą technologii KeelClip). Nowy rodzaj opakowania zbiorczego nie tylko zastępuje folię wykorzystywaną przy puszkach, ale także umożliwia zużycie mniejszej ilości papieru/tektury.

 

W ramach inicjatywy Coca-Cola przestanie używać folii termokurczliwej do wszystkich opakowań zbiorczych puszek na wszystkich rynkach Unii Europejskiej do końca 2021 roku – pozwoli to rocznie zaoszczędzić 2 tys. ton plastiku i 3 tys. ton CO2. Technologia KeelClip będzie stosowana we wszystkich opakowaniach zawierających do ośmiu puszek. Wielopaki obejmujące więcej puszek, będą pakowane w kartonowe pudła.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– KeelClip to nasza najnowsza inwestycja w innowacyjne i zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju opakowania. W tym roku wprowadziliśmy cztery marki wody w butelkach PET pochodzących w 100 proc. z recyklingu, zwiększamy też użycie PET z recyklingu w produkcji i ograniczamy wagę coraz większej liczby opakowań produktów z naszego portfolio. Wprowadzenie technologii KeelClip to kolejny dowód na nasze zaangażowanie w tworzenie „Świata bez Odpadów” – powiedział Marcel Martin, group supply chain director w Coca-Cola HBC.

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Heineken to kolejny popularny producent piwa, który postanowił zminimalizować ilość wykorzystywanego plastiku. Teraz wielopaki piwa nie będą sprzedawane w foliowych opakowaniach, a tekturowych, które będzie można poddać recyklingowi.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2

Marka Carlsberg zaprezentowała dwa nowe prototypy butelki Green Fibre Bottle, wykonanej z włókien pozyskiwanych z odpowiedzialnie zarządzanych lasów. Ekologiczne opakowania na piwo zostaną teraz poddane testom, by sprawdzić czy np. chronią one piwo przed utratą jakości.