Na świetne alternatywy dla plastikowych opakowań do wielopaków piwa wpadły już marki Corona i Carlsberg. Ten pierwszy brand zaczął projektować puszki w taki sposób, by móc je połączyć, nie wykorzystując przy tym dodatkowej folii plastikowej. Natomiast Carlsberg wprowadził rozwiązanie Snap Pack, które skleja puszki ze sobą za pomocą kropli specjalnego kleju. Teraz marka Heineken postanowiła zminimalizować ilość wykorzystywanego plastiku.
Już od kwietnia 2020 roku piwa w wielopakach nie będą sprzedawane w plastikowych opakowaniach, a tych tekturowych, które można poddać recyklingowi. Jak podaje „The Guardian”, holenderski producent piwa zainwestował ok. 22 mln funtów w nowe technologie, a także specjalne zakłady produkcyjne, w których wytwarzane będą nowe opakowania.
Zobacz również
W pierwszej kolejności w tekturowych wielopakach pojawią się piwa Heineken, Foster’s i Kronenbourg, a następnie pozostałe marki producenta.
zdjęcie: depositphotos.com
PS
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Marka Carlsberg zaprezentowała dwa nowe prototypy butelki Green Fibre Bottle, wykonanej z włókien pozyskiwanych z odpowiedzialnie zarządzanych lasów. Ekologiczne opakowania na piwo zostaną teraz poddane testom, by sprawdzić czy np. chronią one piwo przed utratą jakości.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Tajlandzki supermarket Rimping oferuje swoim klientom produkty zapakowane w liście bananowca. W ten sposób firma chce ograniczyć wykorzystywanie plastiku.
PS3
Projekt ekologicznego opakowania greckiego projektanta George’a Bosnasa składa się w głównej mierze z nasion. Po zużyciu pudełka można je posadzić w doniczce, by w ciągu kilkunastu dni wyrosła z niego roślina.