We wrześniu 2018 roku Grupa Carlsberg wprowadziła rozwiązanie Snap Pack, które zastąpiło plastikową folię używaną do owijania wielopaków piwa. Teraz na podobny pomysł wpadła marka Corona, która postanowiła w taki sposób projektować puszki do napoju alkoholowego, by móc je złączyć w pionie.
Zobacz również
Owe rozwiązanie nosi nazwę Fit Pack i obecnie jest testowane w Meksyku. Firma jednak w niedalekiej przyszłości chce zacząć stosować je również na globalną skalę. Co więcej, Corona zapowiedziała, że nie opatentuje swojego rozwiązania, tylko udostępni je również innym producentom, by i oni mogli zaprzestać korzystania z plastikowych folii do owijania wielopaków piwa.
Rozwiązanie Fit Pack powstało we współpracy z agencją Leo Burnett Mexico i otrzymało nominację w kategorii Innovations podczas Cannes Lions 2019.
Polska projektanta Róża Rutkowska stworzyła alternatywę dla plastikowych opakowań– tkaninę z grzyba kombucha, w którą można pakować żywność, tym samym przedłużając jej termin ważności.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Popularna warszawska kawiarnia Stor cafe na sezon letni otworzyła swój drugi lokal przy ul. Brackiej 18. To właśnie tam klientom oferowane są wielorazowe kubki na wynos i lniane serwetki do pakowania kanapek.
PS3
Projekt ekologicznego opakowania greckiego projektanta George’a Bosnasa składa się w głównej mierze z nasion. Po zużyciu pudełka można je posadzić w doniczce, by w ciągu kilkunastu dni wyrosła z niego roślina.
PS4
Tajlandzki supermarket Rimping oferuje swoim klientom produkty zapakowane w liście bananowca. W ten sposób firma chce ograniczyć wykorzystywanie plastiku.