„Cofnąć czas, czyli świąteczne spotkania” to wielowątkowa opowieść o losach barwnych postaci, których spotkania związane są ze Świętami. Głównym motywem serialu są losy miłości Szymona i Joanny, w role których wcielili się Dawid Ogrodnik oraz Marta Żmuda Trzebiatowska. Akcja serialu toczy się w dwóch perspektywach czasowych – 2005 i 2021 roku, a kolejne „podróże w czasie”, w które zabierany jest słuchacz, pozwolą odkryć niezwykłą historię pełną magii, tajemnicy i nieoczekiwanych zwrotów akcji.
Komediowy wątek opowieści tworzą działania trójki gangsterów, granych przez Cezarego Pazurę, Sebastiana Stankiewicza i Rafała Zawieruchę, którzy usiłują przejąć zakład zegarmistrzowski prowadzony w Sopocie przez ojca Szymona, w rolę którego wcielił się Piotr Fronczewski. Plejadę gwiazd serialu uzupełniają: Danuta Stenka, Karolina Bacia, Joanna Kuberska, Wiktoria Gorodeckaja, Ewa Kania Grochowska, Marek Barbasiewicz, Sławomir Pacek, Krzysztof Wakuliński, Kuba Strach, a także znana youtuberka i influencerka Julia Kostera. Narratorem całej historii jest Maciej Gudowski.
Zobacz również
Za scenariusz i reżyserię podcastu odpowiada Wojciech Kukuła, zaś muzykę do serialu stworzył Daniel Spaleniak, kompozytor i producent znany m.in. z oprawy muzycznej do amerykańskich hitów Netflixa czy Hulu, takich jak Elementary, Ozark czy Shut Eye.
To pierwsza tego typu produkcja audio, o takiej skali, stworzona przez markę Coca-Cola. W dodatku dostępna całkowicie bezpłatnie na platformach streamingowych. Serial podcastowy jest jedną z odsłon globalnej strategii komunikacji Coca-Cola Real Magic, która ma zachęcać do szukania w sobie tego, co naprawdę magiczne.
— Poprzez ten projekt Coca-Cola wyznacza nowe trendy w komunikacji z odbiorcami — mówi Klaudia Pac, Coke brand manager Poland & Baltics. — Marka od lat tworzy angażujący branded content, współpracując z aktorami oraz youtuberami, docierając z wartościowymi treściami do różnorodnych grup odbiorców. Ten innowacyjny projekt jest odpowiedzią na coraz szybciej rozwijający się rynek podcastowy. Jak wskazuje Spotify, w 2020 roku wysłuchano w Polsce ponad 300% więcej godzin podcastów, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. To prawdziwy rekord. Wierzymy, że rynek ten m.in. dzięki takim projektom jak nasz serial, będzie rósł w siłę i zyskiwał na jakości — dodaje Pac.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
O wysoką jakość podcastu zadbano nie tylko odpowiednio dobierając twórców i obsadę aktorską, ale również wykorzystując nowoczesną technologię. Serial został zrealizowany za pomocą techniki nagrywania binauralnego, zwanego także „dźwiękowym 3D”. Dzięki niej dźwięki do odbiorcy, który słucha podcastu na słuchawkach, dochodzą ze wszystkich stron. Odbiorca w ten sposób ma wrażenie, że jest w centrum serialowych wydarzeń, dzięki czemu może jeszcze bardziej zaangażować się w intrygującą fabułę.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
— Kiedyś natknęłam się na słowa Don Keough, byłego prezydenta The Coca-Cola Company, który powiedział, że Coca-Cola to magia, i w trafny sposób opisał, że gdy ludzie piją nasz pyszny napój to doświadczają czegoś niewytłumaczalnego — mówi Klaudia Pac. — Stąd całe nasze działania marketingowe dążą do tego, by w naszej komunikacji zobrazować to nieopisane uczucie. Nie inaczej jest z podcastem, który ma być magicznym prezentem dla naszych konsumentów na święta. Pozwoli on wejść w świat marki w niespotykany dotąd sposób. Mamy nadzieję, że nasz serial pomoże wszystkim znów uwierzyć w prawdziwą magię świąt — dodaje Pac.
Produkcją i realizacją wideo zajął się dom produkcyjny Paradoxmedia.pl. Autorką realizacji akustycznej jest Agnieszka Szczepańczyk. Za koncept kreatywny oraz kierownictwo produkcji odpowiadają Michał Chludziński z Inaczej Kolektyw. Obsługą komunikacji PR oraz działaniami z zakresu branded content zajęła się agencja Big Picture. Za zakup mediów odpowiedzialny jest dom mediowy Mediacom.
Podcastu można posłuchać na kanałach Coca-Cola na:
- Spotify: open.spotify.com/show/5LW2LohehtgZvg08hgF5hJ
- YT: www.youtube.com/c/cocacolapolska