Premiera gamy autorskich produktów wpisuje się w rosnący segment napojów na bazie roślin i konsumencką potrzebę rozszerzania i urozmaicania diety poprzez zwiększenie spożycia produktów roślinnych.
Coca-Cola konsekwentnie i systematycznie realizuje strategię Total Beverages Company, zakładającą m.in. zwiększenie w ofercie udziału innowacyjnych produktów, napojów o obniżonej kaloryczności oraz rozbudowanie półki napojów niegazowanych. Napoje AdeZ® powstają na bazie takich roślin jak: soja, ryż, owies, kokos i migdały. Produkty te nie zawierają cukrów dodanych – w składzie znajdują się jedynie naturalnie występujące cukry z owoców i baz roślinnych oraz glikozydy stewiolowe, występujące naturalnie w liściach stewii.
Zobacz również
– Wprowadzenie na rynek marki AdeZ® to odpowiedź na zainteresowanie zdrowszymi przekąskami oraz coraz mocniej zarysowujący się trend skupiony wokół diety roślinnej. Konsumenci potrzebują napojów funkcjonalnych, które dodatkowo świetnie smakują. Dlatego oferowanie większego wyboru zgodnego z upodobaniami i preferowanym stylem życia jest dobre zarówno dla naszych konsumentów, jak i dla rozwoju naszej działalności biznesowej – podsumowała Paola Sandoval, Dyrektorka ds. Marketingu w Coca-Cola Poland Services.
Rośliny stanowią nie tylko kluczowy komponent samego napoju, ale również element opakowań AdeZ®. W trosce o ochronę naturalnych zasobów Coca-Cola kolejny raz sięgnęła po autorską technologię PlantBottle. Jest to nowatorska butelka PET w 30% złożona z surowców roślinnych i w 100% podlegająca recyklingowi. W procesie produkcji nie wykorzystywane są żadne rośliny genetycznie modyfikowane. W efekcie PlantBottle wpływa na mniejszą emisję dwutlenku węgla oraz mniejsze zużycie energii elektrycznej.
Historia marki AdeZ® rozpoczęła się w 1988, w Argentynie. Do dziś Ameryka Południowa, bogata w uprawy soi, stanowi największy rynek sprzedaży produktu, szczególnie w: Meksyku, Kolumbii, Argentynie, Brazylii, Chile, Urugwaju, Paragwaju i Boliwii. Na rynku europejskim napoje AdeZ® zadebiutowały na początku tego roku, m.in. w Wielkiej Brytanii oraz Hiszpanii.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Za strategię kampanii, planowanie i zakup mediów odpowiada MediaCom, za implementację materiałów BTL – agencja Fortis. Kreacją oraz obsługą w zakresie social media zajęła się agencja LiquidThread, natomiast działania PR powierzono agencji Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants.
Słuchaj podcastu NowyMarketing