źródło zdjęcia głównego: fotolia.com
… zawarcia transakcji. Jak efektywnie wykorzystać marketingowy potencjał treści? Prezentujemy badania wykonane na gruncie Ameryki Północnej, gdzie rynek w zakresie content marketingu jest o wiele dojrzalszy. Ich rezultaty pozwolą wyznaczyć kierunki rozwoju także w Polsce.
Zobacz również
Skuteczne treści i kanały dystrybucji, pomiar efektów, satysfakcja z prowadzonych działań, cele marketingowe – to tylko niektóre z informacji, zawartych w infografice przygotowanej przez firmę SEMTEC.
Sektor B2B za strategiczne w 2017 roku uznał blogi! Jak publikować, by wpisy przynosiły ruch, a blog stał się źródłem leadów? Obok wartości merytorycznej postów istotne okazują się również: ich objętość, częstotliwość dodawania oraz różnicowanie materiału dodatkową treścią audiowizualną.
Email otrzymał najwięcej głosów, jeśli chodzi o efektywności kanałów dystrybucyjnych. Wskazało go aż 91% ankietowanych. Nieco mniej, 71% padło na LinkedIn. W ubiegłym roku to on święcił tryumfy, generując dla B2B 80% leadów. Wciąż wyprzedza pod kątem skuteczności YouTube’a, Twittera czy Facebooka.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Niewiele, bo tylko 21% badanych mówi o bardzo zadowalających efektach prowadzonych kampanii. Najwięcej marketerów: 53% wskazuje na umiarkowaną satysfakcję. Dlaczego? Wśród powodów wielokrotnie podaje się problemy z mierzeniem wyników długofalowych działań. Sporym utrudnieniem może być także brak udokumentowanej strategii contentowej. Tymczasem marketing treści łączy tak wiele form, sposobów promocji, że brak planu, wiążącego wszystkie w spójną i przemyślaną całość, nie pozwala w pełni wykorzystać ich potencjału.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Content marketing pochłania średnio 29% budżetu reklamowego B2B. Aż 40% firm planuje zwiększenie wydatków w ciągu najbliższych 12 miesięcy.
Głównym celem, dla którego prowadzi się kampanie jest generowanie leadów. Ważne okazują się także: branding, zaangażowanie użytkowników oraz utrzymywanie dotychczasowej liczby zapytań ofertowych. Sprzedaż, zyskując 61% wskazań, znajduje się za nimi.