#CONTRA19 – nastolatkowie w kontrze do COVID-19

Wystartowała akcja #CONTRA19. W jej ramach nastolatkowie z całej Polski mogą przyjąć szybkie wyzwania, którymi m.in. pomogą lokalnym przedsiębiorcom, osobom starszym czy zawalczą z fakenewsami. Do stanięcia w kontrze do COVID-19 zachęca młodych inicjator akcji, Fundacja Zwolnieni z Teorii.
O autorze
1 min czytania 2020-04-03

Z dnia na dzień 1,7 mln nastolatków w Polsce ma coraz większe poczucie beznadziejności. 

– W dobie walki z koronawirusem główne zalecenie dla młodych to #zostańwdomu. Więc młodzi siedzą, często z nudów docierają do końca internetu i czują smutek, niezadowolenie, że nie mogą zrobić nic sensownego – mówi Paula Bruszewska prezes Fundacji Zwolnieni z Teorii.

Tymczasem nastolatkowie chcieliby, podobnie jak każdy Polak, by negatywne skutki koronawirusa były jak najmniejsze. Dlatego Fundacja Zwolnieni z Teorii zainicjowała akcję #CONTRA19. W jej ramach nastolatkowie z całej Polski mogą wykorzystać swój potencjał i stawić czoła efektom koronawirusa w Polsce. 

Na czym polega ta akcja? Na stronie www.contra19.org losuje się krótkie wyzwanie, realizuje je, a następnie wyzywa swoich znajomych do tego, by też podjęli się wyzwania. Wśród najciekawszych są m.in.:

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • Wesprzyj lokalsa – na rzecz lokalnych biznesów,
  • Przeżyj to w piżamie – wsparcie kultury,
  • E-domóweczka – podtrzymanie relacji i życia towarzyskiego.

Co ważne, wszystkie wyzwania młodzież może wykonać bez wychodzenia z domu, bez pieniędzy, a nawet, jak zapewnia organizator – bez ruszania się z kanapy. 

Organizatorzy liczą na efekt kuli śniegowej. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Wyobraźmy sobie, że każda z 1,7 mln młodych osób wylosuje z nami wyzwanie i zadzwoni do 3 osób, które mogą czuć się teraz najbardziej samotnie. Można szybko policzyć, ile osób może poczuć się lepiej w tej trudnej sytuacji dzięki tylu małym gestom ze strony młodzieży. Wyzwań tego typu jest znacznie więcej, więc w sumie gra toczy się o dużą pulę dobrej energii w dobie koronawirusa – podsumowuje Paula Bruszewska.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Akcję #CONTRA19 zainicjowała Fundacja Zwolnieni z Teorii, jej partnerem merytorycznym jest GovTech Polska. Kreację motywującą do działania stworzyła pro bono agencja 180heartbeats + JUNG v MATT.