Z dnia na dzień 1,7 mln nastolatków w Polsce ma coraz większe poczucie beznadziejności.
– W dobie walki z koronawirusem główne zalecenie dla młodych to #zostańwdomu. Więc młodzi siedzą, często z nudów docierają do końca internetu i czują smutek, niezadowolenie, że nie mogą zrobić nic sensownego – mówi Paula Bruszewska prezes Fundacji Zwolnieni z Teorii.
Zobacz również
Tymczasem nastolatkowie chcieliby, podobnie jak każdy Polak, by negatywne skutki koronawirusa były jak najmniejsze. Dlatego Fundacja Zwolnieni z Teorii zainicjowała akcję #CONTRA19. W jej ramach nastolatkowie z całej Polski mogą wykorzystać swój potencjał i stawić czoła efektom koronawirusa w Polsce.
Na czym polega ta akcja? Na stronie www.contra19.org losuje się krótkie wyzwanie, realizuje je, a następnie wyzywa swoich znajomych do tego, by też podjęli się wyzwania. Wśród najciekawszych są m.in.:
- Wesprzyj lokalsa – na rzecz lokalnych biznesów,
- Przeżyj to w piżamie – wsparcie kultury,
- E-domóweczka – podtrzymanie relacji i życia towarzyskiego.
Co ważne, wszystkie wyzwania młodzież może wykonać bez wychodzenia z domu, bez pieniędzy, a nawet, jak zapewnia organizator – bez ruszania się z kanapy.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Organizatorzy liczą na efekt kuli śniegowej.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Wyobraźmy sobie, że każda z 1,7 mln młodych osób wylosuje z nami wyzwanie i zadzwoni do 3 osób, które mogą czuć się teraz najbardziej samotnie. Można szybko policzyć, ile osób może poczuć się lepiej w tej trudnej sytuacji dzięki tylu małym gestom ze strony młodzieży. Wyzwań tego typu jest znacznie więcej, więc w sumie gra toczy się o dużą pulę dobrej energii w dobie koronawirusa – podsumowuje Paula Bruszewska.
Akcję #CONTRA19 zainicjowała Fundacja Zwolnieni z Teorii, jej partnerem merytorycznym jest GovTech Polska. Kreację motywującą do działania stworzyła pro bono agencja 180heartbeats + JUNG v MATT.