W zeszłym roku marka Converse zainaugurowała akcję City Forest, dzięki której w wielu miastach na całym świecie powstały murale wykonane farbami fotokatalitycznymi, które eliminują cząsteczki zanieczyszczeń z powietrza. W ten sposób w miejscach, gdzie nie byłoby to możliwe posadzono w sumie tysiące wirtualnych drzew.
W tym roku Converse kontynuuje projekt City Forest i w ramach globalnej kampanii tworzy murale oczyszczające powietrze, których przesłanie jest jednoznaczne – przełamywanie barier. Do udziału w akcji marka zaprosiła All Stars – kreatywną społeczność z całego świata, która swoimi działaniami i twórczością inspiruje markę oraz udowadnia, że poprzez sztukę możemy poruszać ważne tematy. W tym sezonie do All Stars marka włącza kolejnych artystów, którzy stoją za projektami murali. Zostali zaproszeni do kampanii ze względu na ich unikalny styl i, przede wszystkim, na fakt, że są inspiracją. Inspiracją nie tylko w kontekście ich sztuki, ale też ich działań, które zmieniają świat.
Zobacz również
Mural przy ulicy Zamoyskiego stworzony przez Beatę Śliwińską BARRAKUZ już zadomowił się w praskim krajobrazie, a przesłanie „Raise boys and girls the same way” inspiruje i zachęca do równego traktowania bez względu na płeć. Marka Converse poszła o krok dalej i stworzyła wirtualną wersję muralu w postaci filtra na Instagramie @Converse.Polska – wszystko po to, aby zachęcać do dyskusji na temat równych praw i przełamywania barier.
Kolejny projekt stworzony przez All Stars Ewę Mos (@ewamos) i Alka Morawskiego (@liskula) właśnie powstał przy warszawskiej Patelni w okolicach stacji metra Centrum. Dwójka artystów połączyła siły w celu pokazania tego, że różnice pomiędzy płciami nie są ważne, wszyscy jesteśmy równi i powinniśmy dążyć do tego, aby akceptować innych bez względu na kolor skóry, płeć czy inne różnice pomiędzy ludźmi. Postacie z muralu wędrują pomiędzy światami, a każdy bohater reprezentuje odważnych ludzi, którzy nie boją się zmian an i zmieniają przestzreń wokół siebie. Mural na patelni dodatkowo posiada rozszerzoną rzeczywistość – po zeskanowaniu elementów ściany, praca Ewy i Alka ożywa, dzięki czemu możemy poznać inspirujące historie społeczności All Stars i dowiedzieć się w jaki sposób przełamują bariery i walczą z dyskryminacją.
Kampania Converse to część globalnej akcji mającej na celu rozpoczęcie dyskusji na temat różnic i dyskryminacji. Marce zależy na przełamywaniu barier i walce z dyskryminacją na różnym tle. Na muralach z całego świata pojawiają się wezwania do jedności, równości i akceptowaniu różnic. Projekt Converse City Forest nabiera rozpędu, dzięki czemu marka sadzi wirtualne drzewa na całym świecie w miejscach, gdzie nie miałyby szansy wyrosnąć.
Słuchaj podcastu NowyMarketing