Pod koniec lipca 2020 roku marka Converse zainicjowała akcję pod hasłem City Forest. W jej ramach w 14 miastach na całym świecie pojawiły się proekologiczne murale. Jeden z nich można było znaleźć w Warszawie, przy stacji Metro Politechnika.
Zobacz również
Teraz Converse kontynuuje projekt City Forest i w ramach globalnej kampanii tworzy kolejne murale oczyszczające powietrze, których przesłanie jest jednoznaczne – przełamywanie barier. Do udziału w akcji marka zaprosiła All Stars – czyli kreatywną społeczność z całego świata, która swoimi działaniami i twórczością inspiruje markę oraz udowadnia, że poprzez sztukę możemy poruszać ważne tematy.
W Polsce pierwszy mural powstał w Warszawie przy ulicy Zamoyskiego i został stworzony przez Beatę Śliwińską (@Barrakuz). Jak przyznaje marka, Beata w swoim dziele skupiła się na wychowaniu. Hasło widoczne na muralu – „Raise boys and girls the same way” – to apel o równe traktowanie niezależnie od płci. Połączone dłonie symbolizują różne grupy, które łącząc swoje siły mają wpływ na naszą przyszłość.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kolejny mural powstanie przy warszawskiej Patelni w okolicach stacji metra Centrum – i tym razem będzie on autorstwa Ewy Moś i Alka Morawskiego. Dwójka artystów połączyła siły, aby pokazać, że różnice między płciami nie są ważne – wszyscy jesteśmy równi i powinniśmy dążyć do tego, aby akceptować innych bez względu na kolor skóry, płeć czy inne różnice pomiędzy ludźmi.
Jak zapewnia marka, to nie koniec oczyszczających powietrze murali – w tym roku w Polsce powstanie jeszcze kilka tego typu malowideł ściennych.
PS
Portugalski oddział Volvo zainstalował w Porto duży nośnik reklamowy, który neutralizuje szkodliwe związki chemiczne pochodzące ze spalin aut. Ma powierzchnię 250 metrów kwadratowych i – jak zapewnia marka – oczyszcza powietrze tak skutecznie, jak ponad 200 drzew.
PS2
Zachęcamy też do sprawdzenia innych ciekawych przykładów murali.