Pod koniec lipca 2020 roku marka Converse zainicjowała akcję pod hasłem City Forest. W jej ramach w 14 miastach na całym świecie pojawiły się proekologiczne murale. Jeden z nich można było znaleźć w Warszawie, przy stacji Metro Politechnika.
Zobacz również
Teraz Converse kontynuuje projekt City Forest i w ramach globalnej kampanii tworzy kolejne murale oczyszczające powietrze, których przesłanie jest jednoznaczne – przełamywanie barier. Do udziału w akcji marka zaprosiła All Stars – czyli kreatywną społeczność z całego świata, która swoimi działaniami i twórczością inspiruje markę oraz udowadnia, że poprzez sztukę możemy poruszać ważne tematy.
W Polsce pierwszy mural powstał w Warszawie przy ulicy Zamoyskiego i został stworzony przez Beatę Śliwińską (@Barrakuz). Jak przyznaje marka, Beata w swoim dziele skupiła się na wychowaniu. Hasło widoczne na muralu – „Raise boys and girls the same way” – to apel o równe traktowanie niezależnie od płci. Połączone dłonie symbolizują różne grupy, które łącząc swoje siły mają wpływ na naszą przyszłość.
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kolejny mural powstanie przy warszawskiej Patelni w okolicach stacji metra Centrum – i tym razem będzie on autorstwa Ewy Moś i Alka Morawskiego. Dwójka artystów połączyła siły, aby pokazać, że różnice między płciami nie są ważne – wszyscy jesteśmy równi i powinniśmy dążyć do tego, aby akceptować innych bez względu na kolor skóry, płeć czy inne różnice pomiędzy ludźmi.
Jak zapewnia marka, to nie koniec oczyszczających powietrze murali – w tym roku w Polsce powstanie jeszcze kilka tego typu malowideł ściennych.
PS
Portugalski oddział Volvo zainstalował w Porto duży nośnik reklamowy, który neutralizuje szkodliwe związki chemiczne pochodzące ze spalin aut. Ma powierzchnię 250 metrów kwadratowych i – jak zapewnia marka – oczyszcza powietrze tak skutecznie, jak ponad 200 drzew.
PS2
Zachęcamy też do sprawdzenia innych ciekawych przykładów murali.