W każdej sekundzie, w sklepach na całym świecie, aż 160 tysięcy plastikowych toreb trafia do rąk klientów, aby mogli zanieść swoje zakupy do domu. Średni czas użycia jednej reklamówki nie przekracza 12 minut. Później większość toreb trafia do kosza, a stamtąd zwykle na wysypiska, do lasu, do rzeki. Co minutę do mórz i oceanów wyrzucanych jest ponad 19 ton śmieci.
– Musimy z tym jak najszybciej skończyć. Fala plastikowych odpadów zalewa naszą planetę i coraz bardziej zagraża egzystencji wszystkich żyjących na niej istot. Jeśli się nie opamiętamy, to za trzydzieści lat w oceanach będzie więcej plastiku niż ryb – mówi Przemysław Przybylski, odpowiedzialny za aktywność CSR banku Credit Agricole.
Zobacz również
Aby nagłaśniać problem i inspirować ludzi do odpowiedzialności za czystość środowiska bank Credit Agricole, od zeszłego roku. prowadzi kampanię edukacyjną #MniejPlastiku. W najbliższą sobotę, 23 stycznia – w Dniu bez opakowań foliowych – rozpocznie się kolejna akcja w ramach tej kampanii: Górska Odyseja, czyli 700-kilometrowy marsz szlakami po górach i lasach wzdłuż całej południowej granicy Polski. Akcja realizowana jest wspólnie z ekologiem Dominikiem Dobrowolskim i spółką leasingową EFL. Partnerami są także stowarzyszenie Program Czysta Polska oraz Lasy Państwowe.
– Zaczynamy w Ustrzykach Górnych i w ciągu 10 miesięcy chcemy dojść do Świeradowa Zdrój. A po drodze będziemy sprzątać górskie szlaki, a także edukować: poprzez spotkania z mieszkańcami i dziećmi w szkołach, webinary, podcasty i poprzez media, że nadmiar plastiku jest naszym wspólnym problemem i wszyscy musimy się zaangażować w to, by go rozwiązać – dodaje Przybylski.
Dodatkowym elementem kampanii #MniejPlastiku jest udział banku Credit Agricole w konkursie Timecode Akcja Animacja, dla twórców animacji reklamowych i motion designerów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Dziś żadna firma nie powinna funkcjonować w oderwaniu od ekologii. Tegoroczna edycja konkursu związana była właśnie ze środowiskiem naturalnym i dlatego chętnie przyłączyliśmy się do wydarzenia. Jako partner oddaliśmy na warsztat twórców hasło naszej kampanii #MniejPlastiku. Dostaliśmy kilka bardzo interesujących propozycji animacji – wyjaśnia Agnieszka Kaniewska z Biura Komunikacji Korporacyjnej Credit Agricole.
Bank postanowił przyznać wyróżnienie dla animacji pt. „Pomnik jednorazowości”, której autorkami są: Barbara Szczepanek i Klaudia Kuśnierz ze studia graficznego Spaced. Film wykorzystywany będzie przez najbliższy rok we wszystkich działaniach edukacyjnych Credit Agricole, m.in. w czasie akcji Górska Odyseja.
– Przekaz tego animacji jest prosty, ale bardzo mocny: krótka chwila, w której używamy plastikowej reklamówki, zostawia trwały ślad w środowisku, w którym żyjemy. To zostaje w głowie i sprawia że chce się coś z tym zrobić. I właśnie o to chodzi – żeby ludzie zaczęli myśleć o tym problemie i przestali używać plastikowych jednorazówek – podkreśla Przemysław Przybylski.
Edycja 2020 konkursu Timecode Akcja Animacja odbyła się pod hasłem „Animacja dla planety”. Do konkursu zgłosiło się 189 twórców z całej Polski
– Poziom tegorocznych prac, w naszej ocenie był naprawdę wysoki. Jurorzy i partnerzy konkursu docenili oryginalność, ciekawe i dopracowane estetycznie ilustracje. Konkurs kierujemy do twórców animacji i motion designerów, którzy chcą realizować projekty na potrzeby komunikacji marketingowej, dlatego istotnym kryterium oceny była właśnie jakość oraz spójność z charakterem marek partnerskich – zaznaczył Tomasz Dławichowski – managing director domu produkcyjnego Timecode Film Production, organizator konkursu.