Criteo dla Presto – case study

Podczas bezpośredniego starcia, Criteo osiągnęło dla Sklepu Presto 3 razy lepsze wyniki, niż najbliższy z konkurentów.
O autorze
1 min czytania 2015-02-19

Jeżeli szukasz sprzętu sportowego lub outdoorowego, zawsze znajdziesz go w Sklepie Presto, wiodącym polskim internetowym sklepie sportowym. Firma już od 2004 roku zapewnia wyjątkowe wsparcie dla klientów, którzy szukają ekwipunku sportowego najwyższej klasy.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni z kampanii Criteo. Przerosła ona nasze oczekiwania, przynosząc dużo więcej sprzedaży po wyznaczonym koszcie” – mówi Łukasz Kozłowski, Vice President, e-commerce, Sklep Presto.

Wyzwanie

Gdy Sklep Presto postawił sobie cel zwiększenia sprzedaży, zorganizował konkurs, zgodny z tradycją sportową. Dostawcy usług performance marketingu konkurowali ze sobą tak, aby Sklep Presto mógł zdecydować, który technologiczny partner dostarczy najwyższą sprzedaż, w założonym okresie, przy wyznaczonym koszcie konwersji. Presto wybrało dwie międzynarodowe firmy, jedną firmę z Polski oraz Criteo i urządziło zawody. Okazało się, że Criteo było w stanie zapewnić lepszą konwersją niż pozostałe trzy firmy razem wzięte (przy porównywalnym koszcie konwersji).

Rozwiązanie

Swoją efektywność Criteo zawdzięcza wyrafinowanemu silnikowi przewidującemu i rekomendującemu. Criteo Engine dobierał każde wyświetlenie reklamy, opierając się na obliczeniu prawdopodobieństwa, czy użytkownik kliknie w baner i dokona zakupu na stronie Sklepu Presto. Dzięki temu udało się osiągnąć niezrównane rezultaty, bez podnoszenia CPO (koszt konwersji). Oprócz przewagi technologii, firma Criteo wykorzystała także swój ogromny zasięg. Dzięki bezpośrednim relacjom z ponad 6000 wydawców i integracji z wszystkimi wiodącymi rozwiązaniami real-time exchanges, reklamy display Criteo trafiają miesięcznie do ponad 994 milionów użytkowników internetu (wg firmy badawczej comScore). Dzięki temu, pod względem zasięgu Criteo ustępuje tylko Google Display Network.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Rezultaty

  • Criteo wygenerowało 3x więcej zysku, niż najbliższy konkurent
  • Criteo wygenerowało więcej konwersji podczas testu, niż wszyscy konkurenci razem wzięci
  • Koszt sprzedaży był porównywalny dla wszystkich uczestników

Zwiększaj efektywność, nie koszty sprzedaży. Dowiedz się więcej na stronie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się