fot. unsplash.com
Być może wynika to z niewiedzy na temat korzyści, jakie można osiągnąć przy jego pomocy.
Zobacz również
Stop z chaosem – uporządkuj swoje relacje z klientami
Papierowe kalendarze to już przeżytek. Owszem, dobrze wyglądają na ścianach i w torebce, ale w przypadku standardów dzisiejszego biznesu, są po prostu niewystarczające. Kilka spotkań w tygodniu, setki ustaleń, deadline’y – nie wystarczy, że je zapiszesz. W pewnym momencie obowiązki tak cię pochłoną, że bez automatycznego przypomnienia, nie zrealizujesz ani połowy z nich. Z pomocą w takich sytuacjach przychodzi CRM, który pozwala na stworzenie osobnego profilu dla każdego klienta oraz na kontrolę wszystkich zadań, które mają być wykonane w ramach współpracy. CRM pomaga także zachować dobre relacje z klientami w momencie, gdy cel został już osiągnięty. W takim momencie można przygotować spersonalizowaną ofertę i na nowo negocjować. Nie jest bowiem tajemnicą, że łatwiej jest utrzymać współpracę ze starym klientem (zadowolonym z Twoich usług) niż szukać nowego.
Obserwuj i planuj, czyli pracuj z zebranymi danymi
Przedsiębiorcy kochają CRM za możliwość raportowania. Analizowanie danych staje się nieodłącznym elementem klasyfikacji klientów. Pozwoli Ci ich podzielić na tych, którzy przynoszą firmie największe korzyści i na których warto się skupić oraz na tych, którzy nie są partnerem kluczowym, dlatego albo musisz nad nimi popracować, albo zrezygnować ze współpracy. Dzięki zebranym danym możesz również zobaczyć, jak z powierzonymi zadaniami radzą sobie Twoi pracownicy – to ułatwi podjęcie decyzję o tym, komu powinieneś dać premię, kogo wysłać na dodatkowe szkolenie, a komu podziękować za dalszą współpracę.
Pozyskuj leady i przekształcaj je na pożądaną konwersję
Celem każdego biznesu jest pozyskiwanie nowych klientów. W świecie online jednym z najpopularniejszych rozwiązań jest pozyskiwanie leadów, czyli danych klientów, dla których można przygotować spersonalizowaną ofertę lub przekierować ich na specjalną stronę (tzw. landing page). Gdzie możesz zgromadzić wszystkie te informacje? Idealnie nadaje się do tego właśnie CRM. Dzięki niemu zebrane dane trafiają do jednego miejsca, co znacznie ułatwia ich analizę, przetworzenie oraz przygotowanie oferty szytej na miarę. Niezbędne jest jednak połączenie CRM-u z działaniami z zakresu Marketing Automation, To pozwoli Ci kontrolować, które treści najbardziej zainteresowały użytkownika, jakie decyzje podjął na stronie oraz czy przekształciły się one w pożądaną konwersję.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Zwiększ sprzedaż i rośnij w siłę
Wszystkie wyżej wymienione korzyści, takie jak porządkowanie relacji z klientami, analiza danych, czy pozyskiwanie leadów to sposoby na zwiększenie sprzedaży. Co możesz jeszcze zrobić, aby zwiększyć sprzedaż dzięki systemowi CRM? Jeśli jesteś właścicielem sklepu internetowego, powinieneś zwrócić szczególną uwagę na takie techniki jak cross sell oraz up sell. Ta pierwsza polega na prezentacji produktów, które wiążą się z wcześniej zakupionym towarem i w pewien sposób go uzupełniają. Sklepy odzieżowe uwielbiają korzystać z tego rozwiązania. Klient kupuje spodnie? Doskonale! Na pewno przyda mu się do tego T-shirt z designerskim logo, sweter w najmodniejszym kolorze oraz skarpetki w lisy. Możesz również zastosować technikę up sell, czyli… podbić stawkę. Niekoniecznie do koszyka muszą zostać wrzucone jeansy za 69,99 zł. Mogą to być spodnie za 169,99 zł, ale cechujące się za to modniejszym krojem, kolorem i stylowymi ozdobami. Oczywiście, znaczenie ma również jakość – im wyższa, tym droższa. A nuż klient zdecyduje się na zmianę? System CRM może pomóc Ci w analizowaniu potrzeb konkretnych użytkowników, a narzędzia z zakresu Marketing Automation pozwolą Ci na użycie określonych technik oraz zaprezentowanie ich odbiorcom w atrakcyjny sposób.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
System CRM przynosi przedsiębiorstwom wiele korzyści i to nie tylko tym tradycyjnym, ale również tym działającym na polu e-commerce. Przetestuj i sprawdź, jak Twój biznes może się rozwijać dzięki uporządkowanym relacjom z klientami, analizie danych, pozyskiwaniu leadów lub stosowaniu technik, zwiększających sprzedaż. Bardzo możliwe, że zaczniesz się zastanawiać, jak do tej pory udawało Ci się prowadzić biznes bez CRM-owego wsparcia!