Udało się to w dużej mierze dzięki współpracy z takimi markami, jak Balenciaga, Christopher Kane, Alife czy Post Malone. Produkt może wzbudzać skrajne emocje, bo albo go ktoś kocha albo nienawidzi. Na przekór wszystkim to właśnie CROCS znalazł się na siódmej pozycji ulubionych marek obuwia wśród amerykańskich nastolatków. Marka nie jest również obca na naszym rynku. Trudno znaleźć dziecko, które nie miałoby w swojej szafie któregoś z modeli obuwia Crocs. Nie ma nic bardziej uniwersalnego niż piankowe buty, które odnajdą się w każdych warunkach pogodowych, są łatwe w czyszczeniu, lekkie i naprawdę trudno je zniszczyć.
Crocs to nie tylko chodaki
Zobacz również
Chociaż klasyczny chodak jest sercem marki CROCS i w ostatnim kwartale stanowił 57% sprzedaży obuwia, to firma pokazuje, że w ofercie jest wiele innych modeli. Na uwagę zasługuje kategoria sandałów, w której odnotowano dwucyfrowy wzrost sprzedaży. CROCS chce się skoncentrować na zwiększaniu świadomości marki oraz sprzedaży nowych kategorii obuwia.
Tablety w polskich sklepach Crocs
Marka CROCS stawia również na dynamiczny rozwój kanału e-commerce. Firma kolejny rok z rzędu odnotowała dwucyfrowy przyrost sprzedaży on-line. Przewiduje, że handel elektroniczny będzie nadal najszybciej rozwijającym się kanałem sprzedaży tej marki. Spółka wytyczyła plany wsparcia działań online poprzez dalszy rozwój witryn e-commerce należących do Crocs oraz działań z obszaru omni-channel.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Przenikanie się kanałów sprzedaży stacjonarnej i elektronicznej najlepiej widać na przykładzie wprowadzenia do wszystkich sklepów CROCS tabletów przeznaczonych dla Klientów. Pełnią one rolę multimedialnych katalogów oraz dają możliwość szybkiego złożenia zamówienia brakującego modelu z dostawą do domu Klienta już na drugi dzień.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Co ciekawe, Polska jest pierwszym rynkiem, w którym marka Crocs zdecydowała się na takie rozwiązanie. Chociaż marka podejmuje wiele działań ukierunkowanych na wzrost sprzedaży w kanale handlu elektronicznego, to nie jest to jedyna gałąź, na której rozwój stawia.
Obecnie w Polsce funkcjonuje 12 sklepów stacjonarnych CROCS, w tym 2 salony outletowe. Otwarcie trzeciego outletu zostało zaplanowane na listopad. Ceny outletowe są niższe o minimum 30%. Crocs Polska planuje również na rok 2020 otwarcie 3 sklepów regularnych. Ilość i lokalizacje nie są jeszcze znane, trwają negocjacje z centrami handlowymi. Wiadomo jednak, że wszystkie powstaną w nowo zaprojektowanym koncepcie marki.