Hellena to dumna, polska marka, która może się pochwalić ogromnym sukcesem na polskim rynku. I właśnie słowa „dumna” i „pochwalić” stały się inspiracją dla agencji LoveBrands Group do przygotowania strategii komunikacji i koncepcji kreatywnej kampanii. Wychowani w przeświadczeniu, że skromność jest cnotą, a chwalenie się równoważne jest z przechwalaniem, zaledwie 8% Polaków odczuwa dumę z siebie codziennie.
Tak wynika z badań przeprowadzonych w ramach kampanii przez agencję badawczą SW Research. A ponieważ duma jest jednym z elementów budowy pewności siebie, która z kolei jest motorem napędzającym do działania, to Hellena postanowiła wesprzeć Polaków i wystartowała z kampanią #Hellendż.
Zobacz również
Wpisując w Google frazę „chwali się” otrzymujemy 19 milionów wyników w ¼ sekundy, jednak okazuje się, że większość to artykuły negatywne. Marka Hellena redefiniuje chwalenie się i sprawia, że dostrzeganie swoich zalet staje się społecznie akceptowalne i modne. Zmieniając frazę „Cudze chwalicie, swego nie znacie” na „Cudze chwalicie, a siebie?” marka stawia na dostrzeganie swoich zalet i mówienie o nich, ale jednocześnie jest pogłębieniem aktualnej platformy komunikacyjnej. Dzięki temu zachowujemy w marce to co najlepsze, ale wynosimy ją na wyższy poziom.
– Rozwój takich marek nie polega na przekreśleniu grubą kreską tego co stare, ale zabranie tego co najlepsze z marki i osadzenie tego w nowym kontekście – bez zmiany myśli przewodniej, która wynika z jej DNA. Wymyślenie tej samej marki na nowo i odcięcie się od tego co było jest kuszące, ale często na dłuższą metę nieopłacalne ani wizerunkowo ani budżetowo – mówi Dominika Wnuczyńska, Strategy Manager LoveBrands Group.
Oranżada Hellena bardzo aktywnie komunikuje się w telewizji. Tym razem, aby stworzyć komunikację dwustronną, kampania jest wspierana działaniami digitalowymi. Ponieważ, jak wiadomo, przykład idzie z góry, startem kampanii jest film animowany zamieszczony na profilach marki (IG i TT), w którym sama Oranżada Hellena przez 30 sekund wymienia swoje zalety i do tego samego zachęca obserwatorów. W kampanii udział weźmie kilkudziesięciu influencerów, w tym wieloletni ambasador marki, Kuba Wojewódzki.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Hellena to szalona marka, w bardzo pozytywnym znaczeniu tego słowa. Odważna, kolorowa, zabawna, ale też niezwykle dumna ze swoich osiągnięć. I tym właśnie „pozytywnym” nastawieniem do świata, ale przede wszystkim do samego siebie, chcieliśmy zarazić odbiorców kampanii pracując nad kreacją. Żebyśmy mogli wszyscy spojrzeć na siebie z pewnym dystansem, który jest kluczowy, żeby po prostu siebie polubić – mówi Monika Wincenciak – Ziemba, Brands Managing Director LoveBrands Group.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS Fielmann – lider rynku optycznego w Europie – nowym klientem agencji Chapter1. Rusza pierwsza kampania
Poznańska agencja strategiczno-kreatywna Chapter1 rozpoczyna obsługę nowego klienta. Została nim marka Fielmann, lider kategorii optycznej w Europie, posiadający łącznie ponad 1000 salonów na Starym Kontynencie i w USA. Współpraca ma charakter długofalowy i właśnie startuje pierwsza kampania: „Widzimy Twoje potrzeby”, która skierowana jest do kobiet i mężczyzn w wieku 23-55 lat.
PS2 Spragnieni K-popu? Kaufland wprowadza edycję limitowaną napojów marki własnej
Do sprzedaży w sklepach Kaufland trafiła limitowana edycja napojów zainspirowanych tegoroczną kampanią sieci w stylu K-pop. Na sklepowych półkach pojawiły się dwa orzeźwiające warianty smakowe – mango i mojito. Dla klientów przygotowano również specjalny konkurs, w którego puli nagród znajdują się k-popowe albumy, zestawy napojów, a także merch, w którym wystąpiła jedna z bohaterek kampanii – Solar.