Współpraca ma charakter długofalowy i właśnie startuje pierwsza kampania: „Widzimy Twoje potrzeby”, która skierowana jest do kobiet i mężczyzn w wieku 23-55 lat. Zakres współpracy Chapter1 z Fielmann obejmuje m.in. prace nad strategią komunikacji, przygotowania i realizację kampanii reklamowych, produkcję filmową, radiową i zdjęciową, aktywacje, jak również obsługę kanałów social mediowych marki.
Jaki jest cel kampanii?
Kampania „Widzimy Twoje potrzeby” rozpoczęła się w pierwszej połowie października. Celem działań jest budowanie świadomości marki Fielmann na polskim rynku oraz promowanie okularów korekcyjnych i przeciwsłonecznych własnej marki, a ponadto zwrócenie uwagi na wyróżnialne atrybuty marki, takie jak m.in. bezpłatne badanie wzroku, szeroki wybór modnych oprawek, przyjazne ceny, ubezpieczenie okularów czy gwarancja satysfakcji. Grupa docelowa kampanii to kobiety i mężczyźni w wieku 23-55 lat, którzy już noszą okulary, jak również i ci, którzy będą je nosić po raz pierwszy.Kampania potrwa do połowy grudnia, a o jej celach tak mówi
Zobacz również
– Od samego początku w centrum naszego działania stał klient i jego potrzeby. I o ile w Niemczech znajomość marki wynosi ponad 90%, o tyle na polskim rynku, konsumenci nie są jeszcze w pełni świadomi propozycji, z którą wychodzi do nich Fielmann. A jest to przede wszystkim kompleksowa i skupiona na potrzebach klientów obsługa, która rozpoczyna się od darmowego badania wzroku, a kończy na wyjściu z salonu w idealnie dobranych okularach, w świetnej cenie. Chcemy trafić do jak najszerszego grona odbiorców w Polsce z przekazem, że bez względu na to, jak żyjesz i jakie są Twoje potrzeby, dostrzegamy je i na nie odpowiadamy – powiedziała Maria Żarnecka-Sitek, Marketing Manager Fielmann, odpowiedzialna po stronie marki za strategię i kreację kampanii.
Założenia te stały się punktem wyjścia kampanii „Fielmann. Widzimy Twoje potrzeby”. Opowiada ona historie osób noszących okulary, pokazując je z różnych perspektyw, przez pryzmat konkretnych potrzeb właśnie. Niezależnie od tego, jakie są to potrzeby, ludzie pracujący w Fielmann zrobią wszystko, aby je zrozumieć i na nie odpowiedzieć.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
– Okulary to bardzo osobista rzecz – dopowiada Krzysztof Drzazga – Head of Concept, Chapter1. – Ich wybór i używanie wiążą się z wieloma aspektami. To, co dla jednych ważne – na przykład moda – może być dla innych zupełnie nieistotne. Dlatego tak kluczowe jest dostrzeżenie, kto kryje się „za okularami”, poznanie go i znalezienie dla niego optymalnego rozwiązania – dodaje.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Więcej szczegółów
Kampania koncentruje się przede wszystkim na kanale digital. Jej głównym nośnikiem jest spot wizerunkowy pod tytułem „Widzimy Twoje potrzeby”, ukazujący potrzeby trzech różnych bohaterów: studentki, dla której ważny jest szeroki wybór modnych oprawek i niska cena; taty, któremu nie zawsze udaje się ogarnąć codzienność i przez to niezwykle ceni ubezpieczenie okularów; oraz dbającej o każdy detal kobiety w średnim wieku, dla której istotny jest idealny wybór oprawek.
– Zależało nam na tym, aby bohaterowie naszej kampanii byli bliscy naszym odbiorcom. Dlatego skupiamy się na prawdziwych insightach zdobytych podczas wywiadów. Nie tylko je pokazujemy, ale również zdobywamy podczas całej kampanii – wyjaśnia Magdalena Drzazga, Founder & CEO agencji Chapter1, szefowa działu strategii agencji.
Kampania opiera się na formatach digitalowych i social mediach. Działania potrwają do połowy grudnia. Poza całościową koncepcją, scenariuszem i koordynacją kreatywną filmu wizerunkowego, key visualami, sesją zdjęciową, agencja przygotowała również landing page, spoty radiowe, rich media itp.
Za mediaplan kampanii odpowiada Zenith Media. Przy produkcji filmu agencja Chapter1 współpracowała z z domem produkcyjnym How How.
– Do projektu udało nam się zaprosić duet reżyserski Jakubowska/Gronowski, którzy od początku tworzyli obraz bardzo autorski i pełen wrażliwości. Mamy nadzieję, że odbiorcy pokochają przedstawiane historie tak jak my – dodaje Krzysztof Pietrowski, Founder & CEO domu produkcyjnego How How.
Spot wyreżyserował duet Natalia Jakubowska i Łukasz Gronowski – reprezentujący Match&Spark.
PS Apple prezentuje swoje pierwsze okulary AR
Marka zaprezentowała pierwsze w swoim asortymencie gogle rozszerzonej rzeczywistości. Premierę w USA zaplanowano na początek 2024 roku, a ich cena ma wynosić 3499 dolarów. Apple postanowił postawić pierwszy krok w kierunku rozszerzonej rzeczywistości. Możliwości nowego produktu są jednak podobne do tych, które daje urządzenie Meta Quest VR.
PS2 Kampanie Produktowe Google Shopping – jak zwiększyć sprzedaż dzięki PLA
Zarządzanie kampaniami polega na tym, jak współdziałasz z kampaniami Google Shopping. Jednym z narzędzi, które może w tym pomóc jest Optmyzr, który może tworzyć i zarządzać kampaniami w oparciu o Twoje konkretne potrzeby. Optmyzr może również pomóc w dostosowaniu reklam, pokazując zawsze najnowsze produkty i promocje.