Agencja We Are Social prezentuje raport pod tytułem „Culture in Play”, który przygotowuje marketerów na mistrzostwa świata w piłce nożnej FIFA World Cup 2026. Wydarzenie to odbędzie się na terenie aż trzech krajów, co stawia przed branżą reklamową niejedno wyzwanie.
Zobacz również
Nadchodząca edycja imprezy będzie najbardziej rozległą i kulturowo różnorodną odsłoną mistrzostw świata w piłce nożnej, jaka kiedykolwiek miała miejsce. Mecze odbędą się w Kanadzie, Meksyku i Stanach Zjednoczonych, a wśród kibiców znajdą się przedstawiciele różnych nacji, pokoleń czy grup kulturowych. Aby móc jak najlepiej zaprezentować się potencjalnym konsumentom podczas FIFA World Cup 2026, marki powinny już dziś opracowywać kompleksowe strategie działania.

W ponad 80-stronicowej publikacji „Culture in Play” znalazło się m.in. 9 unikalnych profili kibiców, od tzw. Ultras po fanów memów. Jak zauważają jej autorzy, to właśnie zrozumienie tych segmentów jest kluczem do tworzenia autentycznych i angażujących komunikatów.
Czego nauczył nas case kampanii American Eagle z Sydney Sweeney [OPINIE]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zwrócono też uwagę na to, że aż 70% fanów korzysta dziś z mediów społecznościowych podczas oglądania transmisji meczów. Jak przewidują organizatorzy piłkarskiego święta, przyszłoroczny finał ma przyciągnąć rekordowe 1,5 mld widzów. Marki muszą więc dopasować format swojej obecności do potrzeb i oczekiwań kibiców. Łącząc ze sobą obszar lokalny i kulturowy oraz tworząc wyraziste historie, które będą towarzyszyły uczestnikom na chwilę przed pierwszym gwizdkiem, w trakcie rozgrywki i tuż po zakończeniu zmagań na boisku.

FIFA World Cup 2026: rekordowe zainteresowanie
Czego jeszcze dowiemy się z treści raportu agencji We Are Social? Na przykład tego, że szacowany globalny zasięg tej imprezy to aż 6 mld osób, co sprawia, że jest to sytuacja bezprecedensowa. Ponadto z edycji na edycję grupy odbiorców strategii reklamowych marek realizowanych podczas mistrzostw świata stają się młodsze, bardziej różnorodne i społecznie zaangażowane. Warto uwzględnić to w kreowanych na potrzeby FIFA World Cup 2026 przekazach.
Wiele inspiracji wykorzystanych podczas opracowywania strategii marketingowej może pochodzić spoza świata futbolu. To otwiera możliwości m.in. do nawiązywania współprac z producentami gier czy mody, a także komunikacji z odbiorcami zarówno w świecie realnym, jak i wirtualnym.
Choć do rozpoczęcia finałów mistrzostw świata w piłce nożnej w 2026 roku pozostało jeszcze wiele miesięcy, to już od początku 2025 r. temat ten wywołał aż 767 mln wzmianek w mediach społecznościowych, co pokazuje znaczenie marketingowe imprezy.
Pełen raport „Culture in Play” przeczytasz >> TUTAJ.
Zdjęcia: raport „Culture in Play”