Projekt historiaposzukaj.pl powstał z inicjatywy Narodowego Instytutu Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Platforma skierowana jest przede wszystkim do młodzieży gimnazjalnej i licealnej oraz nauczycieli i muzealników.
Cyber Kids on Real zrealizowało identyfikację wizualną projektu, serię kreacji na kanały social media, multimedia, gadżety towarzyszące projektowi oraz spot promocyjny dostępny pod adresem http://historiaposzukaj.pl/animacja.html
Zobacz również
Treści serwisu „Historia: poszukaj!” odwołują się do szerszego kontekstu historycznego: filmów, muzyki, architektury i dzieł sztuki z danej epoki. Historia jest opowiadana w artykułach o ważnych wydarzeniach historycznych oraz za pomocą ciekawostek i postaci historycznych.
Naszym zadaniem było stworzenie marki dla młodych, wpisującej się w świat socialmediów. Stworzyliśmy unikalny język marki polegający na oryginalnym sposobie ilustrowania treści. Zawłaszczamy w ten sposób pewien obszar ilustrowania i opowiadania o historii, który nie był jeszcze wykorzystywany w treściach konkurencyjnych platform. Nawet, jeśli jakiś gif czy mem nie jest sygnowany znakiem lub podpisem serwisu „Historia: Poszukaj!”, to poprzez wyróżniającą się warstwę wizualną, kojarzy się z platformą. – powiedział Dominik Cymer, Dyrektor Kreatywny Cyber Kids on Real.
Ważnym obszarem serwisu są strony poświęcone poszczególnym regionom Polski. Mają one za zadanie upowszechniać wiedzę historyczną w wymiarze lokalnym i aktywizować internautów – zachęcają do samodzielnych poszukiwań historycznych i publikacji w serwisie. Użytkownik ma możliwość zgłoszenia interesujących informacji historycznych na temat swojej okolicy z szansą na publikację artykułów na temat najbardziej najciekawszych faktów.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing