Cyber Kids on Real edukuje młodzież na temat seksualizacji – w kampanii dla Pontonu

Głównym celem kampanii “Nie zmieniaj się na siłę”, która ruszyła 24 listopada jest zwrócenie uwagi młodzieży na zjawisko seksualizacji.
O autorze
2 min czytania 2016-12-02

Kampania, która powstała dla Grupy Edukatorów Seksualnych Ponton jest odpowiedzią na realne problemy i brak rzetelnej wiedzy na temat seksualności wśród młodych ludzi z jakimi codziennie spotykają się edukatorzy prowadzący telefon zaufania.

W ramach kampanii powstało kilkanaście animacji GIF-ów, które będą emitowane w mediach społecznościowych oraz landing page.

Kampania kierowana jest głownie na social media, właśnie tam zwraca się do młodych z pytaniem czy odważne zdjęcia, które umieszczają w sieci nie sprowadzają ich jedynie do roli obiektu seksualnego. Czy przerabiając, upiększając i fotografując tylko wybrane części ciała, a także wystawiając je na komentarze innych, nie krzywdzą samych siebie. ? Aż wreszcie, czy oni sami oceniając czyjąś fotografię nie traktują rówieśników jak “coś”, a nie “kogoś”? Bo seksualizacja jest wtedy, gdy bycie “sexy” liczy się bardziej niż to jaka/jaki ktoś jest, co robi, lubi, jakie ma potrzeby. To szkodliwe zjawisko, ponieważ sprzyja przedmiotowemu traktowaniu siebie i innych osób.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Aby dotrzeć do młodej grupy odbiorców zdecydowaliśmy się na serię GIF – ów, estetykę która bardzo mocno osadzona jest w popkulturze. Jest to także konwencja, która pozwala w dowcipny i niezobowiązujący sposób opowiedzieć o tematach trudnych. Niekiedy abstrakcyjny humor i krótka, atrakcyjna forma pozwalają na przykucie uwagi młodego odbiorcy i – co jest naszym celem – skłonienia go do refleksji. Bardzo zależało nam na tym, aby w komunikacji unikać oceny poszczególnych zachowań, a jedynie pokazać młodym ludziom, że zjawisko takie jak seksualizacja istnieje i być może dotyka także ich. – powiedział Dominik Cymer, Dyrektor Kreatywny agencji Cyber Kids on Real.

Cyber Kids on Real to agencja reklamowa realizująca kampanie ATL, Digital. Równolegle z pracami dla klientów eksperymentują w realizacjach z pogranicza sztuki i dizajnu. Prace agencji zostały nagrodzone w konkursach: KTR, Projekt Roku, Kreatura, MUST HAVE, Dobry Wzór, Webstar. Projekty Cyber Kids on Real prezentowane są na Polskich oraz międzynarodowych wystawach, galeriach i festiwalach. Więcej informacji na www.cyberkids.pl.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Grupa Edukatorów Seksualnych Ponton– nieformalna grupa działająca od 2002 roku przy Federacji na rzecz Kobiet i Planowania Rodziny w Warszawie. Grupa zajmuje się edukacją seksualną godnie z ideą tzw. edukacji rówieśniczej. Zrzesza wolontariuszy od 18. do 30. roku życia, którzy prowadzą pogadanki w gimnazjach i liceach, udzielają porad przez telefon i Internet oraz organizują akcje uliczne. Mają one na celu uświadomienie społeczeństwu problemów związanych z dostępnością edukacji seksualnej w Polsce. Celem Grupy Ponton jest upowszechnianie wśród młodzieży rzetelnej, opartej na faktach naukowych wiedzy z zakresu: fizjologii, dojrzewania psychicznego i fizycznego, seksualności, metod antykoncepcji i zabezpieczania się przed HIV oraz innymi chorobami przenoszonych drogą płciową, a także na temat relacji partnerskich, równouprawnienia kobiet i mężczyzn, asertywności, odpowiedzialności oraz praw pacjenta.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się