W te wakacje PKO Bank Polski powraca z projektem #Cyberstrażnik w zakresie bezpiecznego bankowania. W kolejnej edycji wspierają go znani blogerzy.
Dzięki licznym akcjom edukacyjnym internauci stają się coraz bardziej wyczuleni na bezpieczeństwo korzystania z serwisów transakcyjnych banków. W sieci jednak coraz częściej pojawiają się publikowane przez internautów zdjęcia dokumentów i kart płatniczych, co niesie za sobą szereg zagrożeń dla ich właścicieli. Stworzony w minionym roku przez PKO Bank Polski i agencję Mint Media Cyberstrażnik, wyszukuje te treści i edukuje internautów w obszarze bezpieczeństwa oraz ochrony danych osobowych.
Zobacz również
O ile klienci banków są coraz bardziej świadomi zagrożeń takich jak phishing czy szkodliwe oprogramowanie, o tyle nadal nie wszyscy zdają sobie sprawę, że treści, które publikujemy w mediach społecznościowych mogą być wykorzystane przez oszustów. Dotyczy to informacji prywatnych – publikowanych również w formie zdjęć. #Cyberstrażnik wykorzystuje kilka popularnych narzędzi do monitoringu Internetu w poszukiwaniu treści zawierających dane osobowe – takich jak fotografie kart płatniczych, dokumentów i świadectw maturalnych. Po ich odnalezieniu przestrzega przed możliwymi konsekwencjami udostępniania tego rodzaju informacji i kieruje nieostrożnych internautów do materiałów edukacyjnych na ten temat na portalu www.bankomania.pkobp.pl. W tym roku Cyberstrażnik jeszcze mocniej zadba o edukację internautów. Jego twórcy wyposażyli go w dodatkową funkcję włączania się w dyskusje w sieci, gdzie rozmawia się o cyberbezpieczeństwie.
– Z jednej strony dzięki kampaniom społecznym świadomość na temat zagrożeń czyhających w sieci rośnie, z drugiej – deklaracje w ankietach to jedno, a media społecznościowe to zupełnie coś innego. Zauważyliśmy, że wielu internautów publikuje wpisy, które zawierają wrażliwe informacje na ich temat: na przykład zdjęcia mandatów, świadectw, nowych kart płatniczych. Widać na nich adresy, pesele, imiona rodziców – komplet danych. Nasz Cyberstrażnik reaguje na takie przypadki nadmiernej otwartości i radzi, w jaki sposób dbać o swoje bezpieczeństwo. Na szczęście po interwencji wiele osób usuwa niebezpieczne dla nich treści – mówi Magdalena Lejman, Kierownik Zespołu Komunikacji w Social Media PKO Banku Polskiego.
W tym roku liczba podjętych przez Cyberstrażnika interwencji może być znacznie wyższa, m.in. dzięki zaangażowaniu influencerów. Swoje filmy wideo związane z tematem cyberbezpieczeństwa w czasie wakacji przygotują blogerzy z Busem przez Świat oraz youtuber Rafał Masny.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Akcja obejmuje przede wszystkim Facebooka, Twittera, Instagram i Wykop. Podjęte działania są kolejnym krokiem w kompleksowej edukacji użytkowników sieci z zakresu bezpiecznego i świadomego korzystania z Internetu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing