Polska, z 17 proc. udziałem transakcji mobilnych i rosnącą liczbą stron internetowych zoptymalizowanych pod mobile, także zrobiła duży krok naprzód. Rok 2017 będzie czasem dużych szans dla polskich sprzedawców. Oto kilka wskazówek jak sprostać zmieniającym się potrzebom polskich e- i m-konsumentów.
Usprawnij proces zakupowy na urządzeniach mobilnych i zapewnij klientom wartościowe doświadczenie zakupowe
Zakupy mobilne często odbywają się w biegu, więc kupujący może zostać rozproszony w każdej chwili, co może zrujnować wartościową konwersję. Dlatego detaliści powinni zadbać o to, by pełny proces zakupowy, od poszukiwań produktu do konwersji, wymagał zaledwie kilku kliknięć. Marketerzy mogą również umieszczać reklamy linkujące bezpośrednio do strony zawierającej szczegółowe informacje o produkcie lub strony potwierdzenia płatności. Reklamy na urządzenia mobilne powinny zawierać indywidualną ofertę i bezpośrednie zachęcenie do działania, które będzie również ograniczać liczbę kliknięć.
Zobacz również
Polska liderem w cross-device
Polacy lubią zmieniać urządzenia. W ciągu dnia szukamy produktów na smartfonach, ale po powrocie do domu finalizujemy transakcje na komputerze lub laptopie. Udział sprzedaży cross device w Polsce osiąga poziom 40%, czyli więcej niż w Stanach Zjednoczonych (31%). Podobny trend obserwowaliśmy dwa lata temu w Niemczech, kiedy smartfony nie były ulubionym narzędziem zakupowym niemieckich konsumentów. Jednak dzięki znacznej poprawie doświadczenia mobilnego ich preferencje uległy zmianie i w 2016 roku sprzedaż z poziomu smartfonów prześcignęła liczbę transakcji z poziomu tabletów. Aby odnieść sukces, polscy sprzedawcy powinni zwiększać swoje możliwości cross-device, z uwzględnieniem śledzenia na różnych urządzeniach , a w miejsce działań device-centric postawić na kampanie ukierunkowanie na klienta.
Online wpływa na zakupy offline
Większość konsumentów sprawdza produkty online przed lub podczas wizyty w sklepie stacjonarnym. Dlatego zrozumienie wzajemnych oddziaływań online i offline ma coraz większe znaczenie dla sprzedawców. Rośnie liczba polskich detalistów, którzy testują rozwiązania pozwalające na uzyskanie lepszego wglądu w ścieżkę zakupową klientów. W tym celu wykorzystują w sklepie stacjonarnym dane zebrane w ramach programów lojalnościowych lub komunikują się z użytkownikami za pomocą aplikacji. Chociaż w Polsce aplikacje nie odgrywają jeszcze tak znaczącej roli jak w innych krajach, polscy sprzedawcy już wykorzystują najlepsze praktyki w zakresie nawigacji, typów wyświetlanych produktów lub doświadczeń użytkowników mobilnych w celu optymalizacji mobilnych stron internetowych.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Sezony wyprzedaży
Sezonowe wyprzedaże jak Powrót do szkoły czy Black Friday zyskują na popularności wśród polskich konsumentów. Sprzedawcy zdają się jednak ten trend bagatelizować. Oto przykład: od Black Friday ruch w polskich sklepach internetowych znacząco wzrasta (do 38 proc. w połowie grudnia), ale współczynniki konwersji pozostają niezmienne. Klienci wciąż nie znajdują atrakcyjnych ofert wyprzedażowych w polskich e-sklepach. Sprzedawcy powinni dostrzec w tych wyjątkowych dniach szansę na zwiększenie sprzedaży i zapewnić klientom spersonalizowane oferty promocyjne, szybką i wygodną transakcję oraz ekspresową dostawę.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zadania dla wydawców na 2017 rok
Sprzedawcy nie są jedynymi, którzy w celu zapewnienia sukcesu marketingowego, powinni stale śledzić zmieniające się zachowania konsumentów i wdrażać przełomowe technologie. Zmiany zachodzą również po stronie wydawców, i one również mają ogromny wpływ na wyniki kampanii. Programmatic osiąga nową jakość i otwiera kolejne możliwości, zarówno pod względem rodzaju powierzchni reklamowej, jak i rozwoju technologicznego. W tym roku liczni wydawcy skupiają swoje wysiłki na Header Bidding, który będzie miał duży wpływ na sposób zakupu mediów, dlatego też partnerzy sprzedawców powinni dostarczać rozwiązania pozwalające na maksymalne wykorzystanie tych możliwości.