… współpraca z agencją daje także inne, często niepoliczalne korzyści.
Zatrudniając agencję do współpracy, Klient zawsze ma jakiś cel. Zwykle związany jest on ze wsparciem sprzedaży i polepszeniem, do tej pory osiąganego, wyniku. To zawsze cel jest punktem wyjścia do kolejnych rozmów, jednak w trakcie trwania projektu okazuje się, że współpraca z agencją daje także inne, często niepoliczalne korzyści.
Zobacz również
Co może zyskać Klient przy współpracy z agencją? Wybrałem 3 moim zdaniem, najważniejsze korzyści:
1. Oszczędność czasu
To pierwsza i oczywista zaleta – agencja bierze na siebie sporą część zadań, na które dzisiaj przedstawiciele działów marketingu zwyczajnie nie mają czasu. Często kwestie takie jak przeanalizowanie danych i ewaluacje wyników giną gdzieś pośród ogromnej ilości innych obowiązków i w efekcie schodzą na dalszy plan. Dla pracowników działu marketingu liczy się podsumowanie efektów dotychczasowych działań i konkretne rekomendacje dotyczące przyszłych aktywności przedstawione w przyjaznej i zrozumiałej formie. Wyciągnięcie odpowiednich wniosków i ukierunkowanie Klienta na konkretne działanie, które przyniesie mu korzyści biznesowe, to jeden z najważniejszych aspektów pracy agencji. Chcąc zachować partnerskie relacje, ważne jest, by agencja rekomendowała i odpowiednio uzasadniała swoje rady, dając Klientowi komfort skupienia się na innych obowiązkach
2. Know – how
Branża marketingu online, podobnie jak każda inna branża marketingowa, to bardzo dynamiczne środowisko. Codziennie pojawiają się nowe informacje, dotyczące nawet najdrobniejszych zmian w algorytmie Google. Dziś, by być na bieżąco z tym, co dzieje się na rynku, potrzeba dodatkowego etatu albo przynajmniej jednego, wolnego dnia, który można poświęcić na zapoznanie z trendami i pozyskanie wiedzy. Niestety tego dnia często po prostu marketingowcy nie mają. Inaczej jest w agencji, gdzie przepływ informacji między poszczególnymi działami czy specjalistami pozwala być na bieżąco z nowościami.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Mowa tutaj nie tylko o kwestiach ogólnych jak trendy czy najważniejsze branżowe raporty, ale także o kwestiach narzędziowych. Agencja, dzieląc się swoją wiedzą, znów daje Klientowi komfort bycia na bieżąco z najważniejszą wiedzą, jakiej ten potrzebuje. Znając odpowiednio dobrze wszystkie potrzeby Klienta, agencja jest w stanie dać mu konkretne wsparcie merytoryczne związane z marketingiem odpowiednio dopasowanym do branży danego Klienta.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Warto wspomnieć tutaj także o wszelkiego rodzaju nowinkach narzędziowych. Jako partner Google agencja ma możliwość testowania wielu nowych narzędzi, jakie oferuje Google, jeszcze w wersji beta. Dzięki temu można proponować Klientom bardziej innowacyjne formy reklamowe. Pozwala to też być krok dalej niż konkurencja. Ścisła współpraca z agencją marketingu online na wysokim poziomie to także pośrednia współpraca z zespołem Google oraz pozostałymi wydawcami.
3. Rozpoznawalność marki
Rozumiana oczywiście nieco inaczej niż zwykle. Najlepsze agencje bardzo często zgłaszają się do różnego rodzaju prestiżowych konkursów, publikują case studies czy chwalą się swoimi nowymi Klientami na stronach internetowych. Zwycięstwo, chociażby w konkursach branżowych to nie tylko ogromna nagroda dla agencji, ale także wielkie wyróżnienie dla Klienta. Pokazuje ono jego otwartość na innowację i podkreśla także zaangażowanie w projekt.
Im większy prestiż agencji, tym więcej możliwości wyjazdów na konferencje, na których także Klient może wystąpić w roli prelegenta i pokazać swoją firmę jako miejsce otwarte na innowacje, a zarazem skuteczne i realizujące zakładane cele. To duży potencjał wizerunkowy do wykorzystania dla obu stron.
Współpraca z agencją dla wielu firm opiera się na wypracowaniu konkretnego efektu na koniec roku, rozliczenia pracy i ew. przedłużenia/wypowiedzenia kontraktu. Jest to jednak tylko jedna perspektywa. Patrząc szerzej, dzięki współpracy z agencją firma zyskuje kilka dodatkowych korzyści, które paradoksalnie mogą w bardzo mocny sposób odbić się codziennej pracy Klienta.
Przede wszystkim zapewnić mu komfort nie tylko związany z odpowiednią realizacją celu, ale przede wszystkim z jakością pracy.