świątecznej atmosfery, jak i gotowości do profesjonalnej obsługi klienta w okresie przedświątecznej gorączki zakupów.
Użytkownicy Twittera w Polsce deklarują, że święta, to okres, w którym od komunikacji marek oczekują większego zaangażowania niż na co dzień. Polacy liczą na to, że styl w jakim komunikują się marki, pozwoli im wczuć się w świąteczny nastrój lub zasięgnąć inspiracji – czy to w kwestii dekoracji lub prezentów czy przepisów kulinarnych. Jednocześnie, przedświąteczna gorączka zakupów to czas, kiedy konsumenci szczególnie liczą na wsparcie w zakresie obsługi klienta. Konsumenci na Twitterze uważają, że w tym okresie marki powinny zwrócić szczególną uwagę na obsługę klienta w mediach społecznościowych, również w zakresie szybkiego udostępniania tą drogą rzetelnych informacji – chociażby o godzinach otwarcia sklepów czy polityce zwrotów.
Zobacz również
Okazja czyni marketera
– Twitter, za sprawą otwartego podejście do komunikacji jest unikalnym narzędziem w rękach marketerów, które pozwala nawiązywać i utrzymywać kontakt z użytkownikami w czasie rzeczywistym. Jak pokazują badania przeprowadzone na polskich użytkownikach, święta Bożego Narodzenia to czas, kiedy konsumenci są do takiej komunikacji szczególnie przychylnie nastawieni – mówi Tom Fox, Partner Manager EMEA, Twitter – W gorączce przedświątecznych przygotowań I zakupów konsumenci zadają codziennie tysiące pytań. Z jednej strony to czas, kiedy firmy muszą zadbać o obsługę klienta na najwyższym poziomie. Z drugiej, dzięki otwartemu i nieograniczonemu charakterowi komunikacji na Twitterze, marki mogą włączyć się w aktywną, angażującą komunikację z każdym potencjalnym klientem – czy to poszukującym pomysłu na prezent, czy tylko (i aż) szybkiej informacji.
Ważna grupa świadomych konsumentów
Użytkownicy Twittera w Polsce to ważna grupa docelowa reklamy. 73 proc. z nich deklaruje, że lubi poznawać nowe produkty i marki. Jednocześnie, konsumenci korzystający z tego medium są pewni swojej sytuacji finansowej – wielu z nich przyznaje się, że robiąc codzienne zakupy nie planuje budżetu. Bardziej roztropni są kupując prezenty świąteczne – 60 proc. z nich zwraca uwagę na cenę. Jednocześnie jednak konsumenci uważają wysoką jakość za cechę produktu decydującą o wyborze, a co piąty planuje podarować bliskim produkty z wyższej półki, niż kupuje na co dzień. Najczęściej poszukiwane prezenty to odzież, akcesoria i biżuteria, kosmetyki, filmy, muzyka i gry oraz elektronika.
Badania zostały przeprowadzone w październiku 2015 roku na reprezentatywnej grupie 1484 użytkowników Twittera w Polsce.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing