Czy oznacza to, że stawiamy funkcjonalność i oszczędność czasu ponad poczucie bezpieczeństwa?
Jesteśmy świadkami kolejnego etapu w cyklu życia serwisów społecznościowych. Przestały już one służyć wyłącznie kontaktom ze znajomymi, a stają się wręcz przedsionkiem do korzystania z innych stron i aplikacji – komentuje Wojciech Borowski, Prezes McCANN Worldgroup.
Zobacz również
Z analizy danych przeprowadzonej przez McCann Worldgroup wynika, że Facebook ID jest najpopularniejszym loginem społecznościowym na świecie. Zamiast wypełniać formularze rejestracyjne na stronach www, wybiera go 51% ludzi.
W Europie 57% osób logujących się na stronach robi to za pomocą danych zamieszczonych wcześniej na Facebooku. W Azji i Ameryce Południowej postępuje tak już 8 na 10 użytkowników internetu. Jak wypadają w tej konkurencji pozostałe portale społecznościowe? Na drugim miejscu plasuje się Google+, z którego w ten sposób korzysta 28%. Na trzecim – serwis Yahoo! z 28%.
Najczęściej z logowania za pomocą kont z serwisów społecznościowych korzystają użytkownicy urządzeń mobilnych. W ten sposób swojego konta używa aż 63% użytkowników Facebooka na świecie. Drugie miejsce zajmuje Google+, na którego decyduje się 25% osób posługujących się smartfonem czy tabletem.

Jak social media zmieniają współczesną ścieżkę zakupową? [WEBINAR]
Co ciekawe, wpływ na to jakiego konta używamy do logowania się na stronie ma nie tylko urządzenie, na którym pracujemy, ale też rodzaj informacji, do których chcemy mieć dostęp. 79% osób szukających informacji z sektora edukacji/ non-profit loguje się na strony za pomocą FB. Podobnie wygląda to jeśli chodzi o sektor e-commerce (76%) i marki konsumenckie (66%). Najmniej, bo 45% osób loguje się przez FB chcąc przeczytać artykuł lub inną publikację w gazecie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Ma to zapewne związek z tym, że nie zawsze chcemy, żeby inni widzieli na naszym profilu, co czytamy i czym się interesujemy. Niestety często jest to cena, którą musimy zapłacić za logowanie się przez inny portal społecznościowy – dodaje Wojciech Borowski.
*na podstawie danych udostępnionych w Gigya Customer Implementations
Metodologia badania:
Badanie ilościowe McCann Truth Central „Prawda o prywatności” zostało przeprowadzone w listopadzie 2013 roku na próbie 1100 osób powyżej 18 roku życia i poprzedzone 5 panelami dyskusyjnymi z konsumentami w wieku 16-60 lat.