Czy oznacza to, że stawiamy funkcjonalność i oszczędność czasu ponad poczucie bezpieczeństwa?
Jesteśmy świadkami kolejnego etapu w cyklu życia serwisów społecznościowych. Przestały już one służyć wyłącznie kontaktom ze znajomymi, a stają się wręcz przedsionkiem do korzystania z innych stron i aplikacji – komentuje Wojciech Borowski, Prezes McCANN Worldgroup.
Zobacz również
Z analizy danych przeprowadzonej przez McCann Worldgroup wynika, że Facebook ID jest najpopularniejszym loginem społecznościowym na świecie. Zamiast wypełniać formularze rejestracyjne na stronach www, wybiera go 51% ludzi.
W Europie 57% osób logujących się na stronach robi to za pomocą danych zamieszczonych wcześniej na Facebooku. W Azji i Ameryce Południowej postępuje tak już 8 na 10 użytkowników internetu. Jak wypadają w tej konkurencji pozostałe portale społecznościowe? Na drugim miejscu plasuje się Google+, z którego w ten sposób korzysta 28%. Na trzecim – serwis Yahoo! z 28%.
Najczęściej z logowania za pomocą kont z serwisów społecznościowych korzystają użytkownicy urządzeń mobilnych. W ten sposób swojego konta używa aż 63% użytkowników Facebooka na świecie. Drugie miejsce zajmuje Google+, na którego decyduje się 25% osób posługujących się smartfonem czy tabletem.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Co ciekawe, wpływ na to jakiego konta używamy do logowania się na stronie ma nie tylko urządzenie, na którym pracujemy, ale też rodzaj informacji, do których chcemy mieć dostęp. 79% osób szukających informacji z sektora edukacji/ non-profit loguje się na strony za pomocą FB. Podobnie wygląda to jeśli chodzi o sektor e-commerce (76%) i marki konsumenckie (66%). Najmniej, bo 45% osób loguje się przez FB chcąc przeczytać artykuł lub inną publikację w gazecie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Ma to zapewne związek z tym, że nie zawsze chcemy, żeby inni widzieli na naszym profilu, co czytamy i czym się interesujemy. Niestety często jest to cena, którą musimy zapłacić za logowanie się przez inny portal społecznościowy – dodaje Wojciech Borowski.
*na podstawie danych udostępnionych w Gigya Customer Implementations
Metodologia badania:
Badanie ilościowe McCann Truth Central „Prawda o prywatności” zostało przeprowadzone w listopadzie 2013 roku na próbie 1100 osób powyżej 18 roku życia i poprzedzone 5 panelami dyskusyjnymi z konsumentami w wieku 16-60 lat.