W kampanii informacyjnej wykorzystano obrazy „Krzyk” Edvarda Muncha, „Babie lato” Józefa Chełmońskiego, „Pocałunek” Gustava Klimta, „Stworzenie Adama” Michała Anioła oraz „Stańczyka” Jana Matejki.
Zmiany wprowadzają obowiązek wyrzucania odpadów surowcowych z rozdzieleniem do osobnych pojemników lub worków oznaczonych różnymi kolorami. Kampania prowadzona będzie dwuwymiarowo – po pierwsze łodzianie są informowani o zachodzących zmianach, a po drugie, prowadzone są także działania edukacyjne, przygotowujące do świadomej i zgodnej z zasadami ekologii segregacji odpadów.
Zobacz również
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS Czy Monet piłby Grolscha?
Reklama lubi korzystać ze sztuki klasycznej nie od dziś. Znane obrazy mogliśmy już zobaczyć np. w kreacjach marek Grolsch, Samsung, Berlinki, Lego, Lux Med czy Nike: Czy Monet piłby Grolscha? – czyli jak współczesna reklama czerpie ze sztuki klasycznej
Fotograf Freddy Fabris od zawsze zafascynowany był epoką renesansu. Przez dłuższy czas szukał sposobu na to, żeby w swojej pracy oddać tę fascynację, ale żaden pomysł nie wydawał mu się wystarczająco ciekawy. Wszystko zmieniło się gdy pewnego razu trafił na zakład samochodowy w środkowo-zachodnich Stanach. Tak narodził się pomysł, aby mechanicy odtworzyli pozy ze słynnych renesansowych obrazów na serii zdjęć wykonanych przez Fabrisa. Efekt tego spotkania można zobaczyć w artykule Mechanicy samochodowi pozują jak na renesansowych obrazach.
PS2 Segreguję – nie widzę przeszkód
Od grudnia 2016 roku. ENERIS Surowce S.A. w ramach programu „Segreguję – nie widzę przeszkód” udostępnia naklejki do oznakowania pojemników na odpady w alfabecie Braille’a.
PS3 Przyjaciół się nie wyrzuca
Zwierzę to nie przedmiot, który można w każdej chwili wyrzucić na śmietnik. 14 lutego 2013 roku MPO Łódź, Fundacja Niechciane i Zapomniane – SOS dla Zwierząt oraz Klinika Weterynaryjna Gdańska 81 poprzez umieszczenie na pojazdach MPO plakatów reklamowych z wizerunkiem psów i kotów rozpoczęły akcję edukacyjną „Przyjaciół się nie wyrzuca”, której celem było propagowanie świadomej opieki nad zwierzętami i uświadomienie mieszkańcom Łodzi, że to w ich rękach leży los zwierząt.