W przestrzeni miejskiej w Poznaniu pojawiły się plakaty, które zawierały dwa rodzaje komunikatów. Pierwsze z nich zawierały komunikaty, których rodzice nie powinni kierować do swoich dzieci (np. „Nie dyskutuj ze mną!”, „Nie przesadzaj, inni mają gorzej”, „Weź się w garść!”). Drugie z kolei były ich przeciwieństwem i miały pozytywny wydźwięk (np. „Jeśli to dla Ciebie ważne, to dla mnie też”, „Zawsze możesz na mnie liczyć”, „Chodź, przytul się”).
Zobacz również
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
fot. agecja AdFather
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jak się okazało, billboardy były częścią kampanii teaserowej przygotowanej przez Teatr Muzyczny w Poznaniu. Akcja stanowiła m.in. promocję jednego z najnowszych spektakli „Drogi Evanie Hansenie”. Jednak jej najważniejszym celem było sprowokowanie rozmów na temat zdrowia psychicznego młodzieży oraz relacji międzyludzkich.
Sam spektakl również porusza ważne i aktualne problemy związane ze zdrowiem psychicznym nastolatków, takie jak np. depresja, lęk społeczny czy uzależnienie od mediów społecznościowych. Opowieść mówi o sile przyjaźni oraz o budowaniu dobrych relacji. Pokazuje, jak rozmawiać o tematach, które chcemy, a nie wiemy jak poruszać.
Za realizację kampanii odpowiada agencja AdFather.
PS Czy marki powinny podejmować się tematów związanych ze zdrowiem psychicznym [OPINIE]
Podejmowanie tematów związanych ze zdrowiem psychicznym przez marki – tak czy nie? Sprawdź opinie ekspertów.
PS2 Marki, które poruszają temat zdrowia psychicznego
Pandemia, izolacja, kryzys gospodarczy, wojna i w końcu różne osobiste lub też zawodowe problemy – te wszystkie czynniki wpływają na naszą głowę każdego dnia. O konieczności rozmowy o problemach psychicznych, szczególnie wśród młodych ludzi, przypominają marki w swoich zaangażowanych kampaniach.