– Wyniki, które otrzymaliśmy wskazują, że w kwestii podłączenia do światłowodu ma znaczenie status materialny. Badani zarabiający poniżej tysiąca złotych netto i posiadający światłowód stanowią 33%, natomiast zarabiający powyżej pięciu tysięcy złotych netto i posiadających światłowód jest już 57% – mówi Patrycja Paradowska Newsrm.tv.
Badanie pokazuje również, że wśród Polaków rośnie świadomość dotycząca połączenia światłowodowego. Respondenci wskazują, że największą korzyścią z posiadania podłączonego światłowodu jest znacznie szybszy transfer, niż obecnie posiadany (53% ankietowanych). Następnie badani wskazali brak barier mogących spowolnić Internet tj. pogoda, warunki atmosferyczne (35% ankietowanych) a także obsługa wielu urządzeń w tym samym czasie (35%ankietowanych). Jedynie 17% respondentów nie widzi żadnych korzyści z posiadania światłowodu.
Zobacz również
Firmy telekomunikacyjne w niedalekiej przyszłości mogą zmienić wyniki Raportu „Polacy i wideo w sieci”. W Polsce trwa proces inwestycyjny na szeroką skalę , który ma zwiększyć dostępność światłowodu. Według Orange Polska jeszcze nie wszyscy klienci zdają sobie sprawę, że jest to technologia przyszłości. Technologia, która spowoduję, że to co chcemy wrzucić do Internetu i to co chcemy ściągnąć powinno być tu i teraz. – To jest istotne, ponieważ w dniu dzisiejszym część klientów uznaje prędkość Internetu, którą ma za wystarczającą. Pokazuję to również raport „Polacy i wideo w sieci”. Patrząc na rozwój internetu rzeczy, rynek gier video itp. szybszy transfer stanie się koniecznością – mówi newsrm.tv Leszek Gajewski, dyrektor komercyjny Orange Polska.
Czy światłowód dotrze do wszystkich?
– Wsłuchujemy się w głos klientów, na naszej stronie Internetowej można zostawić informację, że jest się zainteresowanym usługą światłowodową , my kontaktujemy się z tą osobą i sprawdzamy jaki jest realny popyt, który być może pozwoli nam inwestycję zrealizować. Jeżeli popyt jest niewielki to staramy się określić czas, w którym pojawimy się pod tym konkretnym adresem ze światłowodem – dodaje Leszek Gajewski.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]