Niewymienialne tokeny, znane także jako tokeny NFT to oparte o blockchain cyfrowe „produkty”. Tokenizacji poddaje się już wszystko – sztukę, ludzkie ciało, czy nawet „uczucie”. Bored Ape Yacht Club, Fancy Bears Metaverse, CryptoPunks – to tylko niektóre najpopularniejsze kolekcje NFT, które osiągają niesłychaną wartość.
Fenomenem tokenów NFT zainteresowały się takie marki jak Adidas czy polskie Maspex. Z tokenów chcą korzystać także studia gamedevowe, choć gracze przeciwko nim się buntują. I właśnie – dlaczego biznes jest często tak zachwycony tokenami NFT, a konsumenci wręcz przeciwnie? Czy ślad węglowy pozostawiany przez tokeny NFT jest rzeczywistym problemem? Czy NFT mają realne zastosowania dla konsumentów? Czy to kolejna spekulacja?
Zobacz również
Na te i wiele innych pytań w naszym specjalnym odcinku NowyMarketing Podcast poświęconemu stricte tokenom NFT odpowiadają eksperci branżowi: Bartek Bilicki ze SmartVerum i Krzysztof Ścibiorek z Norion.
To epizod, który powstał wraz z wydaniem naszego Trendbooka poświęconego trendom w marketingu – w tym także tokenom NFT. Więcej informacji o nich znajdziesz w nim, jak i w rozszerzonej wersji artykułu na naszej stronie internetowej.
Pobierz Trendbook NowegoMarketingu 2022
Sprawdź również:
- Trendbook NowegoMarketingu 2022. Trend #2: Tokeny NFT;
- Czy Metaverse i Mark Zuckerberg uratują pół Ziemi? #TRENDBOOK (podcast).
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]