DIMAQ to międzynarodowy standard kwalifikacji e-marketingowych. Certyfikat potwierdza umiejętności digital marketingowe niezbędne w pracy w tej branży. Jest uznawany w wielu krajach, w tym w Polsce, Grecji, Słowacji, Słowenii, Serbii, Czarnogórze, Rumunii, Bośni i Hercegowinie oraz na Cyprze, a także jest zgodny z założeniami Europejskiej Ramy Kwalifikacji. W Polsce program realizowany jest przez IAB Polska od 2015 roku i do tej pory certyfikat otrzymało kilka tysięcy osób.
Certyfikat DIMAQ dostępny jest na dwóch poziomach:
- zaawansowanym – DIMAQ Professional, kierowanym do osób pracujących już w branży i chcących podnieść swoje kompetencje
- podstawowym – DIMAQ Basic, dla osób dopiero co zaczynających swoją przygodę z szeroko pojętym marketingiem.
Dodatkowo, IAB Polska w ramach Akademii DIMAQ oferuje także liczne szkolenia i warsztaty pogłębiające wiedzę z wielu obszarów digital marketingu, jak np. e-commerce, SEO/SEM, content marketing, social media, reklama internetowa, e-mail marketing czy cyberbezpieczeństwo.
Zobacz również
Dlaczego postanowiłam wziąć udział w szkoleniu?
Uważam, że nauka nie kończy się tylko na etapie szkoły średniej czy wyższej. Warto doszkalać się cały czas, a już zwłaszcza pracując w tak dynamicznej branży, jaką jest marketing – nie tylko ten internetowy. Istotny wpływ na moją decyzję miał także wysoki poziom merytoryczny programu DIMAQ Professional, a także to, że szkolenia prowadzone są przez profesjonalną kadrę trenerów składającą się z ekspertów branżowych z wieloletnim doświadczeniem.
Warto również podkreślić, że posiadanie certyfikatu DIMAQ, w szczególności Professional, jest bardzo dobrze postrzegane w branży marketingowej i z pewnością może pomóc w znalezieniu wymarzonej pracy, w tym dla największych marek i firm działających na rynkach międzynarodowych.
Ponadto certyfikat uprawnia także do zniżek na różne wydarzenia i szkolenia organizowane przez IAB Polska, których jakość merytoryczna jest akredytowana przez DIMAQ.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Online? Wygodniej
Zanim wybuchła pandemia koronawirusa, szkolenie odbywało się stacjonarnie w siedzibie IAB Polska, natomiast od jakiegoś czasu jest prowadzone wyłącznie online – jedynie egzamin odbywa się na miejscu, w Warszawie. Dla mnie taka forma zajęć była na rękę – pracuję zdalnie z Gdyni, więc ucieszyłam się na myśl o tym, że szkolenie, które będzie trwało przez dwa tygodnie, zajmie mi zaledwie 2,5h w ciągu całego dnia, a ponad to będę mogła odbyć je w miejscu, w którym wykonuję na co dzień swoją pracę – czyli w domu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Mimo zmiany formy prowadzenia zajęć, uważam, że szkolenie kompletnie nie traci na jakości. Zajęcia odbywają się za pośrednictwem platformy Teams, dzięki czemu kontakt z prowadzącym szkolenie, jak i uczestnikami jest utrzymany cały czas – w każdej chwili można zadać nurtujące nas pytanie, zaś jeżeli jest taka potrzeba, to prowadzone są dyskusje między uczestnikami, którzy chętnie dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem. A naprawdę jest czego słuchać – dlatego też uważam, że szkolenie DIMAQ to nie tylko świetna okazja, by dowiedzieć się czegoś nowego, ale także doskonałe miejsce na networking.
Prowadzącym szkolenie, w którym wzięłam udział, był Jacek Szostak, praktyk z wieloletnim doświadczeniem w komunikacji digitalowej i specjalista w zakresie strategii, planowania, badań rynku i procesów biznesowych. Jacek przekazywał nam obszerną wiedzę na temat digital marketingu za pomocą prezentacji pełnej przydatnych kejsów z rynku. Co więcej – w trakcie zajęć dzielił się z nami mnóstwem dodatkowych informacji, niezwykle wartościowych w codziennej pracy i nie tylko. Dzięki temu każdy uczestnik miał poczucie, że jest przygotowany do podejścia do egzaminu kończącego szkolenie.
Egzamin
A to naprawdę istotne, biorąc pod uwagę, że egzamin wcale nie jest taki prosty – składa się z 80 pytań wielokrotnego wyboru z 12 obszarów digital marketingu. Trzeba się do niego porządnie przygotować, by uzyskać certyfikację, bowiem sprawdza naszą wiedzę z tak obszernego działu, jakim jest digital marketing.
Czego dokładnie można się dowiedzieć podczas szkolenia DIMAQ Professional?
Otóż, cały kurs podzielony jest na kilkanaście tematów stanowiących kompleksowy przekrój wiedzy na temat szeroko pojętego digital marketingu. Wśród nich dokładnie zgłębiane są zagadnienia związane m.in. ze strategią i planowaniem, reklamą internetową, e-commerce, działaniami SEO i SEM, kanałami komunikacji, mierzeniem efektywności, analityką internetową i UX, social mediami, content marketingiem, e-mail marketingiem, mobile marketingiem, a także kwestiami prawnymi prowadzenia działań marketingowych w sieci. W trakcie kursu analizowane są także aktualne trendy ze świata marketingu internetowego. Co istotne, po każdym ukończonym temacie otrzymujemy prezentacje do wglądu, które – oprócz własnych notatek – są niewątpliwe niezwykle pomocne przy nauce do egzaminu.
Jeżeli interesują Was szczegółowe informacje dotyczące poszczególnych zagadnień, to dokładny sylabus można znaleźć na tej stronie.
Szkolenie atrakcyjne nie tylko dla osób z branży
To, co sprawia, że szkolenie jest tak atrakcyjne, to fakt, że choć kierowane jest do osób związanych z marketingiem, to tak naprawdę pozwala poznać tak obszerną wiedzę, dzięki której nawet laicy mogą zacząć działać w tej branży. Podczas kursu, w którym uczestniczyłam, było wiele osób związanych z branżą marketingową, ale również i takich, którzy postanowili przenieść swoją dotychczasową działalność do internetu.
Branża marketingowa stale się zmienia i rozwija, dlatego też DIMAQ nie jest certyfikatem bezterminowym – wymagana jest recertyfikacja. W przypadku DIMAQ Professional w okresie 2 lat od zdania egzaminu należy zebrać 100 punktów recertyfikujących, które przedłużają ważność certyfikatu o kolejne 2 lata. W przypadku DIMAQ Basic okres ten również wynosi 2 lata, jednak liczba punktów potrzebnych do recertyfikacji wynosi 50. Punkty te można zbierać np. poprzez udział w konferencjach i szkoleniach branżowych, czy też za publikację w mediach branżowych artykułów eksperckich, które pozytywnie zostały zaopiniowane przez ekspertów z grup roboczych IAB Polska.
Jeżeli ten tekst zainteresował Was do wzięcia udziału w szkoleniu DIMAQ Professional, to szczegółowego informacje na jego temat znajdziecie tutaj.
Artykuł powstał we współpracy z IAB Polska.