Einstein mawiał, że wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy. Czy jednak w biznesie powinniśmy stawiać na wyobraźnię? Czy może to negatywnie wpłynąć na odbiór produktu?
Można to porównać do sytuacji, w której opisujesz słonia komuś, kto nigdy słonia nie widział i nie wie, jak on wygląda. Podajesz wszystkie szczegóły. Krok po kroku, jak wyglądają uszy, tułów, jakie są proporcje. Wydaje się, że wszystko idzie jak z płatka. Co może pójść nie tak? Potem prosisz tę osobę, aby narysowała słonia. I już wiesz, że wszystko może pójść nie tak.
Zobacz również
www.designboom.com/art/things-i-have-drawn-child-drawing-photoshop-reality-10-24-2016/
Postrzegamy świat zmysłami i dzięki nim uczymy się nowych zjawisk. Im więcej tych zmysłów włącza się w danym momencie, tym lepiej i tym szybszy staje się sposób zrozumienia.
W czasie pandemii większość spotkań na żywo została, i wciąż zostaje, odwoływana. Pozostają narzędzia online lub rozmowa telefoniczna. Tych rozmów przez telefon wciąż jest bardzo wiele, bo nie trzeba się na nie specjalnie umawiać. Każdy ma telefon przy sobie, więc to najszybszy sposób dotarcia do konkretnego rozmówcy. Jednak sama narracja słowna prowadzona przez telefon to często za mało i wyjaśnienie konceptu kończy się tak, jak w przypadku rysowania tego słonia. Kompletnym niezrozumieniem.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Co więcej, zakłada się, że aż 65% populacji stanowią wzrokowcy i to właśnie treści wizualne powodują wzrost zaangażowania u odbiorcy. Codziennie jesteśmy zasypywani natłokiem różnych informacji, co sprawia, że proste komunikaty graficzne przebijają się do naszej świadomości szybciej niż komunikaty werbalne.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Ale jak to połączyć w jedno narzędzie?
Prezcall powstał z potrzeby stworzenia hybrydy pomiędzy rozmową telefoniczną a rozmową wideo. Głównym celem było stworzenie takiej aplikacji, dzięki której dzwoniąc przez telefon, będzie można wizualizować przekaz formą graficzną – prezentacją czy innym dokumentem. Chodziło też o łatwość dostępu.
Aby korzystać z Prezcalla, nie musisz instalować żadnych aplikacji
Jasne, jest tak wiele narzędzi do udostępniania ekranu. Ale klienci często nie mają kont na takich platformach jak Skype lub Zoom, mają też problem z dodatkową rejestracją. Ponadto nie wszystkie przeglądarki wspierają połączenia video ze screensharingiem bez dodatkowych pluginów – przykładem takiej przeglądarki jest wciąż szeroko stosowany Internet Explorer. W Prezcallu tego problemu nie ma – do zobaczenia prezentacji wystarczy podyktować klientowi krótki numer pin, więc w ciągu kilku sekund może on już zobaczyć twoją prezentację.
Jak to wygląda w praktyce?
– Sprzedawca rozmawia z klientem przez telefon i często ma trudność, żeby opisać produkt, więc mówi: będzie prościej, gdy to panu pokaże na prezentacji! Proszę wpisać ten link i numer PIN. O, już widzę, że pan widzi moją prezentację. Ja zmieniam slajdy, więc nie musi się pan tym przejmować – mówi Agata Czapla, head of growth Prezcalla. – Dużo rozmawialiśmy ze sprzedawcami i testowaliśmy Prezcall w różnych sytuacjach. Okazuje się, że rozmówcy znacznie chętniej wejdą w taki prosty link podczas pierwszej rozmowy niż na inne platformy, ponieważ nie ma procesu zakładania kont, problemu z połączeniem itp. Przede wszystkim nie trzeba się specjalnie umawiać na prezentację, można wszystko pokazać, gdy mamy klienta na linii. To zdecydowanie mniej inwazyjne narzędzie – dodaje Agata Czapla.
Nowe funkcje – zaznaczanie, screen sharing i więcej
Ostatnio Prezcall został wzbogacony o nowe funkcje. Należą do nich:
-
rysowanie – podczas prezentacji uczestnicy mogą mieć więcej pytań lub istnieje potrzeba wyjaśnienia czegoś. Możesz użyć funkcji rysowania, by podkreślić najważniejsze treści.
- funkcja czatu, która obejmuje udostępnianie plików. Możesz rozmawiać ze swoim klientem za pośrednictwem czatu, ale także wysyłać dokumenty, obrazki, prezentacje bezpośrednio z Prezcalla, bez konieczności przełączania się na inne narzędzia.
- widget Prezcalla do zagnieżdżania na Twojej stronie – możesz skorzystać z naszej platformy, ale istnieje również możliwość osadzenia Prezcalla na swojej stronie internetowej, dzięki czemu klient dołącza do pokazu slajdów za pośrednictwem Twojej domeny
- screen-sharing
- rozmowy wideo – możesz łatwo uruchomić kamerę i mikrofon, dzięki czemu Twój klient Cię zobaczy i interakcja będzie jeszcze lepsza
To nie konkurencja, to hybryda
Prezcall nie ma być bezpośrednią konkurencją dla takich platform jak Hangout czy Zoom. Prezcall wypełnia lukę między nimi a zwykłą rozmową telefoniczną.
Zaaranżowanie rozmowy wideo to zazwyczaj kolejny krok w lejku sprzedażowym. Prezcall ma pomóc w dodaniu warstwy wizualnej do tego pierwszego – rozmowy telefonicznej.
W ten sposób klienci nie muszą już zgadywać. Nie muszą mówić: „myślę, że rozumiem, co masz na myśli”. Mogą użyć wyobraźni, aby wizualizować swoje marzenia. Nie twój produkt.
Artykuł powstał we współpracy z Prezcall.