Motywem przewodnim akcji jest krótkometrażowy film, w którym występują psy pracowników WSR i SWiCH: Mrówka, Pola, Tosia, Shila, Honor i Primo. Twórcom spotu zależało przede wszystkim na tym, by w miastach w bezdeszczowe i upalne dni pojawiały się miski z wodą dla zwierząt – nie tylko psów, ale też kotów, ptaków, wiewiórek czy jeży. Film jest utrzymany w zabawnej i kolorowej konwencji. Psy są umieszczone na różnokolorowych tłach i „śpiewają” prostą, szybko wpadającą w ucho piosenkę.
Inicjatorzy akcji: Anita Kot, Grzegorz Mikrut i Piotr Modzelewski dzięki wsparciu współpracowników z WSR i SWiCH w ciągu kilku dni stworzyli kilkunastosekundowy film, w którym główne role grają: Mrówka, Pola, Shila, Tosia, Honor i Primo. Zwierzęta czuły się bardzo swobodnie na planie filmowym – podawały łapy, spacerowały po studiu filmowym i wspólnie się bawiły. Przy wszystkich psach byli właściciele, którzy pomagali czteronogom w zagraniu ról.
Zobacz również