Dane z mobile w służbie bezpieczeństwa – Selectivv przebadał uczestników Warsaw Security Forum

Smartfony mówią o nas więcej niż bylibyśmy skłonni zdradzić w ankiecie. Dodatkowo umożliwiają przebadanie zamożnych i wpływowych osób, które rzadko godzą się na rozmowę z ankieterem.
O autorze
1 min czytania 2017-11-23

Potwierdza to badanie, jakie Selectivv Mobile House przeprowadził na prośbę organizatorów Warsaw Security Forum, jednej z najważniejszych konferencji nt. bezpieczeństwa w Europie Środkowej.

Podczas konferencji WSF w dniach 8-9 listopada eksperci z całego świata dyskutowali m.in. o przyszłości NATO, wspólnej polityce obronnej UE, a także wykorzystaniu nowych technologii w celu przeciwdziałania zagrożeniom.

„Nowe technologie, w tym big data, odgrywają coraz większą rolę w zapewnianiu bezpieczeństwa. Zaprosiliśmy firmę Selectivv do przeprowadzenia badania uczestników konferencji, aby uświadomić im jak wysokiej jakości dane mogą być pozyskiwane na temat użytkowników smartfonów i jak szybko.” – mówi Wojciech Dzięgiel, dyrektor wykonawczy w Fundacji im. Kazimierza Pułaskiego, organizator WSF.

Do przeprowadzenia badania Selectivv wykorzystał tzw. geotrapping, czyli oznaczanie użytkowników mobile przebywających w trakcie WSF w hotelu, gdzie odbywała się konferencja. Następnie sprawdzono, jakie dane o uczestnikach wydarzenia Selectivv zgromadził do tej pory w swojej bazie – jakie strony internetowe odwiedzali na smartfonach oraz jakie aplikacje instalowali. Statystyki były aktualizowane w czasie rzeczywistym i prezentowane na ekranach na terenie konferencji.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Spośród 921 uczestników WSF Selectivv zidentyfikował w swojej bazie danych 531 użytkowników smartfonów. Spośród nich 371 osób korzystało z urządzeń z systemem Android, a 160 ze sprzętu Apple. 21 proc. w ciągu ostatnich sześciu miesięcy odwiedziło Niemcy, 12 proc. USA, 9 proc. Czechy, a 8 proc. Ukrainę. 97 proc. zidentyfikowanych użytkowników smartfonów w ciągu ostatniego miesiąca odwiedziło stację benzynową, a 62 proc. korzysta z social media. Selectivv stworzył również „mapę cieplną”, która ilustruje ruch uczestników na terenie konferencji i wskazuje obszary i punkty programu cieszące się największym zainteresowaniem.

„Aplikacje mobilne dają wiele informacji, bo pozostają zainstalowane na urządzeniu, nawet jeśli nie są zbyt często wykorzystywane. Sam fakt ich pobrania dużo mówi o intencjach i zainteresowaniach. Warto przy tym pamiętać, że każdy użytkownik w momencie instalacji aplikacji jest pytany o zgodę na zbieranie tych informacji.” – mówi Dominik Karbowski, wiceprezes Selectivv Mobile House i dodaje – „Przy okazji uspokajam uczestników Warsaw Security Forum, analizujemy ogromne zbiory danych i nie jesteśmy w stanie zidentyfikować konkretnych właścicieli smartfonów.”

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Selectivv posiada największy w Europie Centralnej i Wschodniej zbiór danych o użytkownikach urządzeń mobilnych, obejmuje on łącznie 82 mln osób, z czego 15 mln w Polsce. Baza powstała w oparciu o gromadzone od dwóch lat dane z 200 tys. bezpłatnych aplikacji mobilnych oraz 15 milionów mobilnych stron WWW, zawierających reklamy.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się