Play od kilku miesięcy współpracuje z Google nad stworzeniem integracji, umożliwiającej bardziej spersonalizowaną obsługę zapytań kierowanych do Asystenta, a dotyczących np. oferty operatora. Celem firmy jest udostępnienie klientom Play dodatkowego kanału wsparcia, który odpowie na wiele pytań związanych z korzystaniem z telefonu w sieci.
W pierwszej fazie projektu bot Danny, wirtualny asystent Play, stworzony jako akcja dla Asystenta Google, odpowiada na pytania dotyczące oferty lub pomaga rozwiązać napotkane trudności techniczne. Już teraz trwają również dalsze prace mające na celu umożliwienie klientom głosowe zarządzanie ich własnym kontem, stanem rozliczeń i uruchamianiem nowych usług.
Zobacz również
– Współpraca z Google wpisuje się idealnie w naszą strategię digitalową, w której staramy się uprościć kontakt klienta z Play. To dopiero pierwszy krok w ekscytującym projekcie, który daje nam i klientom w zasadzie nieograniczone możliwości – komentuje współpracę Michał Sobolewski CMO Play.
Klienci mogą korzystać z Asystenta Google na telefonach z systemem Android (od wersji 5), a posiadacze urządzeń iOS będą mogli pobrać z App Store aplikację Asystent Google. Asystent będzie także dostępny na dedykowanych modelach słuchawek. Usługa będzie dostępna dla użytkowników w ciągu najbliższych tygodni. Operator nie wymaga instalowania żadnych dodatkowych aplikacji.
Jak wprowadzenie Asystenta Google w języku polskim wpłynie na działania marketingowe w 2019 roku? Z jakimi wyzwaniami dla agencji i marek to się wiąże?
Słuchaj podcastu NowyMarketing