Dzięki temu Danone będzie mógł mocniej skupić się na realizacji swojej misji niesienia zdrowia przez żywność. Spodziewanych korzyści jest więcej.
Wprowadzana właśnie zmiana modelu zarządzania jest kolejnym krokiem w realizacji długofalowej strategii Danone, której przyświeca troska o zdrowie. Danone dąży do tego, aby pozytywnie wpływać na zdrowie konsumentów poprzez oferowane produkty oraz edukację żywieniową.
Zobacz również
Nowoczesna struktura organizacyjna
Trendy konsumenckie na rynku produktów mlecznych rozwijają się niemal równolegle w całej Europie, co powoduje, że rynki w poszczególnych częściach kontynentu, stają się do siebie coraz bardziej podobne. Biorąc pod uwagę tego rodzaju uwarunkowania, Danone stawia na ścisłą współpracę pomiędzy poszczególnymi krajami swojej nowej struktury. Szczególnie dotyczy to wprowadzania innowacji produktowych, czy prowadzenia działań marketingowych i sprzedażowych, co pozwoli na wzmocnienie synergii między rynkami. Zmiana niesie za sobą też nowe możliwości rozwoju zawodowego dla pracowników polskiego oddziału firmy.
Zmiana za sterami Danone w Polsce i krajach bałtyckich
Dyrektorem Generalnym odpowiedzialnym za nową strukturę, skupiającą aż 13 krajów europejskich, został Paolo Tafuri. Przewodzi on nowemu, międzynarodowemu zespołowi zarządzającemu, w którym funkcję DYREKTORA RYNKU Polska i Kraje Bałtyckie oraz Prezesa Zarządu Danone Sp. z o.o. obejmuje Marek Wojtyna.
Marek Wojtyna z grupą spółek DANONE związany jest od ponad 15 lat. Początkowo pracował w oddziale Świeżych Produktów Mlecznych w Polsce, następnie przez 10 lat zarządzał firmą Żywiec Zdrój, a ostatnio pełnił funkcję Dyrektora Generalnego w oddziale Danone na Ukrainie.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
– Cieszę się, że wracam do polskiego oddziału, z którym związany byłem na początku swojej ścieżki zawodowej w grupie spółek DANONE – mówi Marek Wojtyna. Polska jest ważnym rynkiem, który postrzegam jako bardzo perspektywiczny. Produkty mleczne stanowią ważną część zdrowej diety. Niestety, w tej części Europy wciąż konsumujemy ich mniej niż w krajach Europy Zachodniej. Dlatego obok wprowadzania innowacji, w Danone stawiamy na edukację żywieniową, co silnie wpisuje się w naszą misję, mówiącą o niesieniu zdrowia przez żywność. – dodaje Dyrektor Rynku.
Słuchaj podcastu NowyMarketing