1. W marketingu najważniejsze jest…
Zrozumienie tego, co, gdzie i komu chcemy przekazać, a także ustalenie co ma być miernikiem skuteczności naszych działań. Aby osiągnąć ten cel, warto wykorzystać emocje, ale także narzędzia analizy danych i zidentyfikować kanały, które umożliwią precyzyjne dotarcie z informacją do odbiorcy w określonym miejscu i czasie.
Zobacz również
2. Projekt lub kampania, które dodały mi skrzydeł…
Jeszcze takiej nie spotkałem. Ale każda kampania może czegoś nauczyć. Dlatego warto obserwować to, co dzieje się dookoła nas.
3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z którym przyszło mi się zmierzyć…
Patrząc z perspektywy czasu, to każde nowe wyzwanie wydawało się trudne. Ale żadnemu z nich nie przypisałbym dziś miana najtrudniejszego. Myślę, że takie jest ciągle przede mną.
4. Projekt, z którego jestem najbardziej dumny, to…
adrino! Razem z Grzegorzem Chylińskim stworzyliśmy mobilną sieć reklamy praktycznie od zera. Udało nam się zebrać w jednym miejscu ludzi z niesamowitą pasją. A reszta jest już wynikiem pracy całego zespołu.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
5. Kampania, której twórcom mógłbym zazdrościć, to…
Zazdrość jest zazwyczaj negatywnym uczuciem. Zamiast generować negatywne emocje wolę szukać inspiracji i kibicować tym, którzy zrobili coś ciekawego. Przykładowo mogę wymienić Allegro i całą serię Legendy Polskie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w marketingu, to…
Nie będę specjalnie odkrywczy i wymienię tylko parę, np. precyzyjne i efektywne wykorzystanie danych (szczególnie tych z kanału mobile), programmatic, współpraca z influencerami. Oczywiście diabeł tkwi w szczegółach i nie każda marka powinna ślepo podążać za nowymi trendami.
7. Działania, które są totalnie przereklamowane w marketingu, to…
Generalizując – nie ma takich. Są tylko rozwiązania nieodpowiednio użyte, co niestety da się zauważyć przyglądając się takiej kampanii.
8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…
Zrozumienie, że obie strony grają w tej samej drużynie. Dopiero wtedy można zacząć pracę nad takimi elementami jak strategia, cele, pomysły, możliwości itd. Gdy brak zrozumienia, otwartości czy rzeczy tak oczywistej, jak rozmowa (nie mylić z poleceniami), obie strony nie stworzą wspólnie nic sensownego, a tym bardziej wartościowego.
9. Swoje inspiracje czerpię z…
Nie będę oryginalny, ale z codziennego życia. Jeśli otaczasz się ciekawymi ludźmi, masz otwarty umysł, to zawsze znajdziesz choć szczyptę inspiracji.
10. Moja kampania marzeń…
To taka, która połączyłaby pozytywne emocje i klarowny przekaz z precyzyjnym dotarciem. Osobiście jeszcze takiej nie widziałem. Co oczywiście nie znaczy, że takich kampanii nie ma.
11. Zajmuję się marketingiem, dlatego że…
Codziennie mogę uczyć się nowych rzeczy. Przy obecnych możliwościach technologicznych i szybko zmieniającym się świecie, coś, co było standardem wczoraj, jutro może być już nieaktualne.
Expect the unexpected!
O rozmówcy:
Dariusz Werelich
Head of Sales, Adrino