TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Dawid Pożoga (Rankomat.pl): Staram się unikać silosowego myślenia o kanałach komunikacji

Dawid Pożoga (Rankomat.pl): Staram się unikać silosowego myślenia o kanałach komunikacji
– Technologia umożliwia nam lepszą i bardziej dopasowaną komunikację z konsumentem. Dzięki niej mamy dostęp do szerszej puli insightów, możemy lepiej testować ich wartość i robić nieco „lepszy” marketing – tym razem z Marketingową 11 zmierzył się Dawid Pożoga, chief marketing officer, Rankomat.pl.
O autorze
1 min czytania 2021-11-08

Pozostałe części cyklu przeczytasz tu >>>

1. W marketingu najważniejsze jest…

Niestety nie powiem nic kontrowersyjnego: patrzenie na działania marketingowe oczami konsumenta, opieranie strategii komunikacji na realnych insightach oraz odpowiadanie na realne potrzeby konsumentów, a nie te „wykreowane”.

2. Projekt lub kampania, które dodały mi skrzydeł…

Brałem udział w obradach jury tegorocznego Effie i bardzo zainspirowały mnie case’y, które ocenialiśmy w kategoriach non-profit/positive influence. Niezwykle ważne tematy opowiedziane w bezprecedensowy i emocjonalny sposób zawsze powodują u mnie szybsze bicie serca.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Personalnie…każda następna, bo według mnie nic tak nie uskrzydla marketera, jak to nieznane przed nim (a jest tego sporo w nowym miejscu :)).

3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z którym przyszło mi się zmierzyć…

Znalezienie złotego środka między komunikacją sprzedażową i emocjonalną opartą o wartości.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

4. Projekt, z którego jestem najbardziej dumny, to…

Przez ostatnie lata wraz z zespołami, z którymi pracowałem, udało się stworzyć kilka wyjątkowych kampanii i z tego jestem dumy. „Clothes reborn with Pride” czy „Ex-clothes” to tylko niektóre z nich.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

5. Kampania, której twórcom mogłabym zazdrościć, to…

Nike „Find your greatness” i Never say no to Panda” :).

6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w marketingu, to…

Wciąż rosnąca odwaga wśród marketerów do opowiadania społecznie istotnych historii, dążenie do uczynienia influencer marketingu bardziej performance driven, hybrydowość w tworzeniu projektów kreatywnych, organizacji eventów itd.

7. Działania, które są totalnie przereklamowane w marketingu, to…

Zbytnia ufność w automatyzacje wszystkich procesów marketingowych i łapanie każdej fali nowo powstałych platform bez odpowiedzenia sobie na pytanie „why?”.

8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…

Transparentność, myślenie o długofalowym partnerstwie, zaangażowanie w markę i jej wartości, challenge i chęć przejścia „extra mile” wspólnie. Osobiście wierzę w parafrazę starego piłkarskiego powiedzenia: „Marketerze, jesteś tak dobry jak agencje, z którymi pracujesz”.

9. Które kanały komunikacji marketingowej są wg Ciebie najbardziej efektywne?

Staram się unikać silosowego myślenia o kanałach komunikacji, synergia między kanałami dobrze dobranymi do grupy docelowej działa najlepiej.

10. Jak oceniasz wpływ technologii na branżę marketingową?

Technologia umożliwia nam lepszą i bardziej dopasowaną komunikację z konsumentem. Dzięki niej mamy dostęp do szerszej puli insightów, możemy lepiej testować ich wartość i robić nieco „lepszy” marketing.

11. Co wg Ciebie jest kluczem do budowy silnej i rozpoznawalnej marki?

Trafne spozycjonowanie, przemyślana długofalowa strategia ze sporą dawką podejścia „agile”, nieprzerwany strumień kreatywności zarówno wewnątrz organizacji, jak i pochodzący od partnerów, pozwalający przesuwać granice w kategorii, w której operuje dana marka.