#DawkaWsparcia to nazwa niezależnej inicjatywy, którą założyli polscy przedsiębiorcy, absolwenci Leadership Academy for Poland, członkowie Young Presidents’ Organization i Entrepreneurs’ Organization.
Współtwórcy akcji #DawkaWsparcia poszukują psychologów, terapeutów, coachów i osób z doświadczeniem w interwencji kryzysowej, którzy zasiądą po drugiej stronie telefonu i udzielą porad przedstawicielom środowiska medycznego potrzebującym wsparcia psychologicznego.
Zobacz również
Jak podkreślają założyciele, projekt powstał z chęci niesienia pomocy polskim lekarzom i pracownikom medycznym, którzy zmagają się z narastającą falą pandemii COVID-19. Trudne warunki, w których pracują – brak maseczek, odzieży ochronnej czy szkoleń, a także deficyt snu, czasu i wynikający z tego stres, powodują, że znaleźli się w grupie szczególnie narażonej na depresję i wystąpienie wypalenia zawodowego.
Specjaliści przewidują, że fala uderzeniowa pandemii uderzy w Polskę za kilka tygodni, dlatego kluczową sprawą jest zapewnienie medykom i personelowi wsparcia psychicznego najszybciej, jak to możliwe.
– Lekarze i personel medyczny znajdują się teraz pod gigantyczną presją. Z jednej strony zmagają się z brakiem sprzętu, który pozwoliłby im skutecznie walczyć z epidemią COVID-19, z drugiej wiedzą, że są grupą narażoną na zakażenie koronawirusem w pierwszej kolejności. Do tej pory to my polegaliśmy na ich umiejętnościach. Teraz jako specjaliści z innych dziedzin chcemy odpłacić się za ich pomoc. Wielu z nas zarządza własnymi biznesami, doskonali swoje umiejętności liderów i w naturalny sposób wykształciło zdolności organizacyjne, które chcemy teraz wykorzystać w słusznej sprawie – komentuje Paweł Soluch, współinicjator akcji #DawkaWsparcia, na co dzień CEO firmy Neuro Device.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Z kolei Tamya Olszańska, kolejna współinicjatorka akcji, coach, psycholog i facylitatorka, dodaje, że szczególnie ważne jest zapewnienie profesjonalnej pomocy tu i teraz, żeby lekarz schodzący z dyżuru nie był skazany na poszukiwanie pomocy przez internet.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Chcemy, żeby każda osoba pracująca w szpitalu mogła sięgnąć po słuchawkę wtedy, kiedy tego potrzebuje i od razu porozmawiać z kimś, kto może pomóc przejść przez ten trudny czas. Uprościć to jak najbardziej, bo już sama decyzja o tym, żeby poprosić o wsparcie, często nie jest banalna – komentuje Olszańska.
W niedalekiej przyszłości infolinia będzie dostępna również dla osób poddanych kwarantannie, a także dla chorych dotkniętych koronawirusem oraz ich rodzin, które skupione na walce o najbliższych podlegają ogromnemu obciążeniu psychicznemu. Porad będą udzielać specjaliści starannie zweryfikowani przez koordynatorów akcji. Żeby dołączyć do akcji będzie trzeba się wykazać m.in. dyplomem ukończenia studiów.
#DawkaWsparcia to też platforma łącząca szpitale z darczyńcami, którzy będą mogli przekazywać maseczki, odzież ochronną lub niezbędny sprzęt IT.
– Potrzeby szpitali, szczególnie tych jednoimiennych, przeznaczonych do obsługi pacjentów z COVID-19, są tak szerokie, że pracujemy nad uruchomieniem portalu publikującego ich zapotrzebowanie, żeby sprawnie skontaktować je z dostawcami i darczyńcami. Pomoc techniczną zadeklarowały nam wszystkie sieci telefoniczne, a także Microsoft, bo obok samego sygnału GSM potrzebujemy oprogramowania, by zapewnić np. zdalny dostęp pracownikom pracującym zdalnie – podsumowuje Marcin Kapustka, współtwórca #DawkiWsparcia, autor serwisu SMSCentral.pl
Informacje na temat inicjatywy #DawkaWsparcia znajdują się na stronie internetowej: www.dawkawsparcia.org i na profilu inicjatywy w serwisie Facebook: https://www.facebook.com/dawkawsparcia.